Jello-Legs!

Publicerat: 2013-01-17 kl. 19:23:18

Efter tisdagen var benen rejält möra och det var med skräck och fasa som jag tog mig ann morgonpasset:

1. Back Squat
1-10-1-20-1-30
Work up to a (1) heavy single. The next set is a (10) ten rep max. The next set is repeating the (1) heavy single. Then 20 and so on. There are no extra sets in between the working sets. You can rest as needed between sets.

Klockan ringde 4.00 och rakt upp till en laddad kaffekokare - det viktigaste, varje morgon! Gjorde min matlåda och sen iväg...

Trots att jag knappt kunde gå till boxen med mina jello-ben så kändes det okej efter lite uppvärmning.

Passet blev:
Singles: 160kg
10: 120kg
20: 100kg
30: 85 (bw)

Hade nog kunnat lägga mig 5-10 kg högre, i efterhand, men första hången jag körde det här upplägget :-)

Vi får se om det blir någon liten metcon ikväll, man vet aldrig! :-)


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback