Testar något nytt!

Publicerat: 2012-10-24 kl. 22:36:15

Från Fit as F*uck
 
Inför såväl Nordiska mästerskapen och Fit as F*ck-tävlingarna har jag tränat i princip hela vägen fram till tävlingsdagen. Ganska dumt, men har inte kunnat låta bli: "Jag ska bara öva på X och lite på Y!", sen har man legat där på golvet, genomsvettig, flåsande och utan en aning om vad som egentligen hände! :-)
 
 
 
Men, med tanke på att jag är skadeskjuten och känner mig jättesliten så ska jag faktiskt vila nååågra dagar denna gången.
 
Så idag var sista träningspasset inför tävlingen till helgen och det bestod endast av roddintervaller:
30 sec row
30 sec rest
30 intervals
Result: 5141 meters.
 
Övar på tekniken i rodden som inte handlar om att ro så snabbt eller så långt som möjligt, utan att ro så energieffektivt som möjligt och känna att jag får en fullgod recovery under tiden jag ror. Det tar sig! :-)
 
På väg hem från träningen åker jag i bilen med Julle, varpå han stannar till för att släppa över en äldre kvinna på ett övergångsställe: "Ja men gå inte där med dina Jeffrey Campbell (tror jag?)-skor och tro att du är arton!!!" -"...Vad sa du...? Varför kan du sånt?!" Varpå Julle slår ut med händerna och säger "I'm a sucker for shoes!"... Ett obehag infinner sig.
 
Så, imorgon blir det luuugn och ro, vilket jag ser fram mot. När jobbet är över vid 16 blir det för första gången på länge raka vägen hem för att inta soffläge! Det kan tillochmed bli så att jag unnar mig en och annan saffransgiffel! :-)
 
Nåja, mycket av tankarna går just nu till tävlingen på lördag. Jag känner mig oförberedd och jag känner att jag tagit mig vatten över huvudet med tre tävlingar inom så pass kort tid. Jag är ju fortfarande nybörjare på den här sporten. Med facit i hand borde jag kört Nordiska, som gick jättebra och tagit med mig erfarenheten och lärdomarna därifrån för att träna tills jag kände mig redo... Nåväl, man lär av sina misstag. Först och främst ska jag ge allt jag har på tävlingen till helgen, SEN kan jag bryta ihop! ;-)
 

Kommentarer, 2 st
Joel säger:

Du måste uppdatera bloggen mer;)

Svar: Jag ska försöka att bättra mig! :-)
jflex.blogg.se

2012-11-17 @ 00:03:20
Joel säger:

Bra! För den är sjuktkul att läsa :D!

Svar: Kul att du tycker det! :-D
jflex.blogg.se

2012-12-11 @ 19:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback