Struktur - Välkommen!

Publicerat: 2012-10-23 kl. 22:43:49
Jodå, plasthöften går fortfarande av bara farten, även om armbågen krånglar! ;-)
 
Allt var nytt med CrossFit, allt var spännande och Allt skulle övas på och ju hårdare träningspass desto bättre!
 
Så tänkte jag när jag började köra uteslutande CF och har gjort så tills nyligen. Det har genererat en hel del kunskap och en markant förbättring av flås, men tekniskt sätt har jag inte utvecklats så snabbt som jag borde ha gjort, eftersom jag inte haft något riktigt upplägg eller programming. Dessutom har jag drabbats av en del förslitningsskador, vilket inte hänt om jag varit lite logisk och rationell! Men, det är på bättringsvägen!
 
Jag har under en tid reflekterat över mina egenskaper som tävlingsmänniska. Vad jag är bra/dålig på och vad jag bör fokusera på för att kunna räkna mig själv som så "vältränad" som möjligt.
 
Bland annat jobbar jag mycket på att förbättra min syreupptagningsförmåga i benen. Då man i alla år kört tungt med ett fåtal reps har jag svårt för träningspass som innefattar mycket benövningar. Utöver detta lägger jag mycket fokus på olympiska lyft och är oerhört tacksam över möjligheten till att träna med en gammal EM-mästare i tyngdlyftning (Björn Falkland).
 
Idag var det alltså dags att jobba lite på flåset i spirorna! Detta gjordes med ett lättare benpass tillsammans med trelleborgs vimsigaste tjej - Ronja!
 
(I direkt följd utan vila)
15 x Lunges (bar front racket hold) 50/60 kg
15 x Front squats 50/60 kg
15 x Lunges
15 x Airsquats
X4 och det var oerhört jobbigt för mina välsvarvade ben, som uppenbarligen hatar högreps!
 
Tabata:
20 sec jägarvila + 10 sec vila
20 sec airsquats + 10 sec vila
X4
 
WOD:
1000m row for time (3:08)
4 min rest...
Tabata KB thrusters (1.5 pood). Skulle egentligen genomföras med 50lb hantlar men valde ett något grisigare alternativ i form av kettlebells då jag behöver bättra på min vana.
 
"varvade ner" med lite intervaller hopprep/löpning och slutligen rörlighetsträning! Puh, det var nog allt! :-)
 
Står och stretchar ut min välformade (host) gluteus när Julius lutar sig mot mig: "Hungrig?" -"Ja, som fan!" -"Casa blanca?"... Sagt och gjort! Jag, Julle och Erik intog kort därefter stammisstället. Såklart står det skrivet i stjärnorna att Julle skulle slänga i sig en pizza, det fick bli en kycklingsallad för mig, för samvetets skull! Detta kompenserade jag dock med att köpa med mig en paket saffransgifflar hem... Som jag dock inte vågat frossa loss med ännu! :-)

En tidig klassiker! ;-) Event 3 från RCFFC Nordic 2012: "Strong Moves". Deadlift ladder, 1 min per skivstång och det här är sista skivstången: 240 kg. (3 herrar av 160 som klarade hela stegen).
 
En annan trevlig bieffekt av att träna mer högintensivt är möjligheten till att kunna äta mer och gott utan att se ut som en knubbsäl! Jag äter rent ut sagt en jävla massa och gifflar, pannkakor och glass är ingen ovanlighet! Paleo är inte min grej! ;-)
 

87,5 kg. Hade gärna tappat 2 kg... Men det är nog gifflarnas fel! ;-)
 

Nåja, nu är det snart läggdags och det innebär en stor dos av mitt nya favoritprotein: Sloow Protein CHOKLAD!!! Hade innan vanilla ice cream som favoritsmak när det gällde kaseinproteinet, men när den en dag var slut på hyllan så valde jag choklad som "nödlösning" men blev helt hooked! Den blandat med gammeldags mjölk: Mmmmm-mmm-MMM!!!! :-D
 
Sov så gott!
 
 

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback