Tillbaka på hemmaplan!

Publicerat: 2012-05-02 kl. 20:32:34
Röken efter en vecka på resande fot har nu lagt sig...

Från tåget rakt in på jobb tidigt i Tisdags och det kändes i kroppen att man varit iväg några dagar och inte haft några riktiga rutiner. Så efter jobb blev det ett hederligt bröstpass - "Vanlig" styrketräning är det lätta och går alltid att ta sig genom!

Storhandlade efter träningen, gjorde matlådor och kom i säng i tid, för att vara hundra procent back on track idag.

Försökte sova ut för att vara redo inför nattens jobb och efter en kort morgonpromenad blev det frukost och sedan färd in till malmö för ett pass på CrossFit Malmö.

Ronja, som jag lyckats övertala att få med mig dit gick under promenaden dit och gjorde sig själv nervös genom att oroa sig över eventuella övningar som hon inte alls hade koll på! Hon är helt enastående vad gäller att noja upp sig! :)

När vi kom dit fick vi ett väldigt bra mottagande! Personalen presenterade sig, lät oss träna gratis, samt bjöd på en god Swebar Pepparkaka under tiden vi väntade på dagens WOD.

När vi inspekterade tavlan om dagens WOD kunde vi båda slappna av:
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 of:
Hand stand push-ups
Goblet squats (24/16)
100 m Kettlebell-run

Ronja kom in först bland tjejerna i sitt heat men hon var så uppe i varv att hon inte noterade tiden. Jag kom in först på 11:36, fullkomligt hög på endorfiner! När instruktören kom fram för att berömma mig så tror jag tillochmed att jag omfamnade honom och pustade ut orden "Fyfan vad kul!!!"... Ja, vi har alla olika definationer av vad man tycker är kul!


Nöjd kille! :D

Direkt efter passet blev det min recovery drink deluxe! ;)
35g Complete Protein (Päron/Vanilj), 15g L-Glutamine, 30g Fast carbs... Nyss påbörjat en ny påse Päron-protein efter en period med Blåbär.. hade glömt bort hur god päron-smaken var!!!

Så, dags för ett mellanmål nu iform av minikeso och paranötter... Sitter redan och filar på när jag ska in och köra nästa pass på CrossFit Malmö!

Känslan efter träningen kan man väl beskriva med... "Can't breathe, can't move... want more!" :)

Kommentarer, 1 st
Anonym säger:

Rekommenderar du Blåbär?:)

2012-05-05 @ 12:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback