Ibland stöter man på farthinder...

Publicerat: 2012-05-17 kl. 21:05:31
... då har man inget annat val än att sakta ner, ta sig över, innan man sätter plattan i mattan igen! Annars finns risken att man kraschar hela ekipaget!

Lite så kan man väl beskriva min sits just nu, bara det att farthindret inte kom på en 30- eller 50-väg utan mitt på självaste autobahn i 150 km/h!

Allting har gått jättebra! Formen blir bättre och bättre samtidigt som träningsresultaten har blivit bättre. Styrkemässigt har jag stannat av något, men vad gäller CrossFit och "allround fitness" tycker jag att jag blivit mycket bättre.

Närmar mig en bodyweight snatch... Närmar mig klokov-komplex på 100 kg... och WOD "Diane" på 2:06 häromdagen kändes riktigt bra!


Klokov-Komplex @ CrossFit Malmö... Mitt försök på 100 kg. Fick stanna på 95 kg :)

I en veckas tid har jag dock varit lite öm i kroppen. Från lymfkörteln i armhålan, över latsen och över vänster bröst/revben... En träningsskada tänkte jag. Ett par dagar senare började jag dock bli lite rödflammig och när jag kom hem efter min Diane-run och skulle duscha hade jag blivit röd även över bröst och kände hur det brände på ryggen.

Intalade mig själv att det var någon form utav allergisk reaktion, men ytterliggare två dagar senare insåg jag att något var fel när jag blev öm/smärtor i hela området och väldigt röd och kände ett kraftigt tryck över bröstet när jag tränade. Så, det fick bli akuten och ett konstaterande om bältros som påverkat nervtrådarna kraftigt, som resulterade i bröstsmärtor - utöver den kraftigt brännande känslan.

Så... Två veckors vila ansåg läkaren, men det lär ju aldrig hända. Jag får försöka ta det lugnt i några dagar tills den invärtes smärtan släpper åtminstone. Jag har ju kört 2-3 pass/dag på sistone och det har fungerat jättebra. Detta kan troligtvis varit en konsekvens av dåligt återhämtningsarbete.

Så, spenderar kvällen med smärtstillande och celsius och räknar med att komma i säng i tid, för att drömma om att vakna upp i betydligt bättre skick!

Jag håller alla mina tummar för a speedy recovery!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback