Positiva besked!

Publicerat: 2012-01-24 kl. 00:32:21

Under morgonen trillade det in ett efterlängtat mail från Martin (Hanzel) som i helgen varit på SKKF-möte och tillika övervägt hurvida han hade tid att hjälpa mig inför SM-kvalet.

- För det första så stramades inte deltagarkriterierna åt iår som det varit på tal om (blir förmodligen nästa år) utan det är fritt fram att delta i AF-SM så länge man genomfört en tävling under föregående år. Såklart kul att vara "direktkvalad" (även om det låter bättre än vad det faktiskt är) men jag började nästan egga upp alla tävlingsnerver jag hade för en ny satsning - Nåja, proteinfluffen får helt enkelt skjutas upp 6v längre :)

- För det andra så verkar det som att Martin kommer kunna avsätta lite tid åt hans favoritmongo för att ta mig upp på scen, likt en rippad vägkarta! :) Ska bli fantastiskt att ta del av Martins erfarenhet och det var en grundförutsättning för att jag skulle tävlingssatsa igen!

Nåväl, efter avverkad arbetsdag kilade jag rakt upp till gymmet för veckans favoritpass: Bröst!
Hade siktet inställt på 5:or idag och det blev några set 140kgx5 i bänken, följt av snedbänk, sneda flyes, pullovers och cable cross...

Kände för att leka av mig lite efter passet så trots mina slitna boppar valde jag att leka till det med lite special-armhävningar! :)


I brist på annat ;) Crossfit-dags imorgon, mycket möjligt att det kommer dokumenteras lite "riktig" träning då... Förresten, bollsinnet är på topp!

Med facit i hand ett riktigt bra pass... skandal vore det väl annars med tanke på lunchbuffén jag och två kollegor avnjöt under dagen: "Mig ska de minsann inte gå plus på!", som jag kläckte ur mig när jag toppade idahopotatisen med ett jättelass lammgryta!

Så, efter en sen hemkomst från gymmet blev det en tallrik gröt gjord på rågflingor och havregryn, en äggmacka, 200g stekt äggvita tillsammans med 175g stekt kyckling och en stor kopp kaffe... Nu, ca två timmar senare hade jag normalt sätt snaskat i mig en blandning av tonfisk, keso och ketchup, men då tiden rusar iväg och jag ska upp tidigt så nöjer jag mig med 40-50g Sloow Protein (Vanilla ice cream), Aaaahh, Good times yeeees! :)

Hoppas att ni alla har haft en fantastisk Måndag... Nu är den segaste dagen avklarad, nu är det nedförsbacke mot helgen! :)

J-Flex out!

Kommentarer, 1 st
Tony säger:

Då blir det alltså SM iår?? Decembercupen med va?;)

2012-01-24 @ 20:51:18
URL: http://tonyahlberg.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback