Jobbhelgen avklarad!

Publicerat: 2012-01-15 kl. 21:28:45
Sena kvällar på jobb och ofördelaktiga öppettider på gymmet fick mig till att vila igår och köra ett högintensivt pass idag.

Försökte mig på någon Hawaii-konstellation á la crossfit för att jobba lite på flåset, det blev:
30 sec box jumps
30 jumping jacks
5 burpees
Springa med viktplattor (4 rundor á 15 meter)
... Körde genom ca 5 varv innan jag avslutade med några få intervaller rodd. Ett lagom söndagspass... För på den sjunde dagen vilar man, som bekant!

Har dock haft en jäkla hosta efter passet, något som är vanligt förekommande under jobbiga crossfitpass dock... Man är ju inte tjugo längre och man får väl vara glad att man klarar av passen utan att behöva dra fram syrgastuben.


Unnade mig själv en favorit efter passet! Frödinge Ostkaka á 300g med lite jordgubbssylt, aaaahh!!

Den tiden jag har som inte spenderas på gymmet eller jobb är ungefär lika upphetsande som ett gammalt avsnitt av "på spåret", då det som är "hemma" består av en massa flyttlådor och organiserat kaos. Måste försöka ta mig in till IKEA och styra upp verksamheten med lite nya möbler...

Så, resten av kvällen ska spenderas framför datorn, lite youtube-surfande och musiklyssnande innan jag knoppar in för kvällen.

Hoppas att ni alla har haft en underbar helg!

Sol över vägen!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback