Beslutet närmar sig...

Publicerat: 2012-01-22 kl. 02:08:05
Jobbade över en timme i fredags vilket gjorde att det blev ett panikartat pass innan gymmet slog igen dörrarna.

Körde ett pass med bara Push and jerk bara för att slipa på tekniken och närma mig målet att inte se ut som en skadeskjuten chimpans när jag försöker få upp vikten. Började på lätta vikter (65 kg) och körde några set med tio reps, för att sedan fortsätta med 1-2:or upp till 110 kg innan jag gick ner igen på lättare vikter. Blev totalt ca 50 min.

Såg fram mot sovmorgon idag men istället ryckte jag in och hjälpte en väns vän att flytta. Jag kände att fyra personliga flyttar på drygt tio månader inte räckte för mig utan jag ville vara med i hetluften igen! Så efter ett par timmas slit har det varit mest lugn och ro, film, onyttig mat, Gladiatorerna, etc...

Sitter och lyxar till det med en keso á la päron/vanilj nu innan läggdags och funderar på hur morgondagens benpass ska se ut... Har en nyfunnen kärlek till böjen så mycket kretsa kring den övningen :)

Beslutet gällande årets tävlingar närmar sig. Jag känner ett enormt tävlingssug och framförallt ett sug efter revansch! Det enda som står mellan mig och en satsning mot SM-kval i Athletic Fitness är hurvida jag lyckas få den coachningen jag vill. Coachen i fråga har oerhört många bollar i luften och det är inte helt säkert att han har tiden som krävs för att coacha någon inför tävling.

Efter DC2011 har jag insett att jag inte kan tävla utan en coach. Även om jag anser mig besitta kunskapen som krävs för att genomföra en tävlingsdiet så fungerar det inte då psyket känns så labilt under diet, vilket resulterar i att jag gör ändringar i dieten var tredje dag på grund av osäkerhet - Jag behöver någon som säger åt mig vad jag ska göra! (Så kan jag själv ägna mig åt att säga åt andra) ;)

Men men, jag väntar med spänning på vad min "drömcoach" ska ge för besked i början på veckan...

Avslutar med att lägga upp videon på mitt första Fran-försök, mycket nöje! ;)

Sov gott alla out there, hörs snart igen! :)

Kommentarer, 1 st
Jenny Pariola säger:

tja, hejarklacken står redo i alla fall! ;)

2012-01-22 @ 19:34:00
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback