Likt en brunstig katt...

Publicerat: 2012-02-05 kl. 01:14:26
...smygandes kring het gröt!

Ungefär så uppförde jag mig på gymmet i fredags efter jobb. "Vilodag" innebär ju således Crossfit, vilket något motsägelsefullt brukar bli de jobbigaste passen i veckan.

Slutade jobb klockan sex (vilket innebär att jag avslutade min 12-dagars period med jobb varje dag - äntligen!) och var på gymmet vid kvart över. Satte mig ned i receptionen och började sippra på min Rage Nitro (som fortfarande är min favorit, trots att ha testkört nya Insanity) och bläddrade genom mobilen efter ett passande crossfitpass, fredagen till ära.

Strosade runt lite i gymmet, kände lite på atmosfären, ändrade mig från crossfit till "Dips-pass"... ändrade mig tillbaka till crossfit med motivationen "Jonas, du har flås som en säl på rehab - skärp dig!".

Lotten föll till slut på Crossfit Mcghee:
Marklyft 120 kg: 5 reps
Armhävningar: 13 reps
Box-jumps, 24 inch box: 9 reps
Rounds in 30 min... Målet var att klara 15 rundor, men när jag var uppe i tolv märkte jag att jag höll ett okej tempo så jag la i en växel till och påbörjade mitt 21a varv när timern pep, riktigt nöjd! Det som krävde mest tid var faktiskt armhävningarna, då tiden snabbt springer iväg när man lyfter händerna från marken mellan varje armhävning (som krävs för att det ska vara en godkänd crossfit-pushup). I normala fall kan man pumpa på push-ups likt en student pumpar tequilashots - fullkomligt ohämmat och utan eftertanke!

Somnade ganska tidigt på kvällen efter arbetsdagarna á la marathon samt ihållande träning varje dag... Vaknade tolv timmar senare, lika trött! Så trots återkommande träningssug idag valde jag att lägga fokus på andra saker, såsom vänner.

Fika på stan följt av god mat och en massa efterrätt framför Gladiatorerna och Melodifestivalen. Så där lagom ansträngande för en åldring som mig! :)

Imorgon väntar dock träning i vanlig ordning och just nu slurkar jag i mig lite sloow-protein innan sänggående... Jag känner min vana trogen mig inte som 20 längre! ;) Hoppas att ni alla har haft en bra lördag!

 
Den änsålänge något spartanskt inredda
tv-hörnan i casa del olsson! :)

Sov gott alla!
/J-Flex out!

Kommentarer, 1 st
Jenny Pariola säger:

2013 vill jag träna crossfit.

2012-02-05 @ 10:47:55
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback