Lär mig ryck!

Publicerat: 2012-02-20 kl. 22:19:51

Nu för tiden tränar jag på alla möjliga sätt och i dagarna har jag fått dille på att bli bättre på ryck.

Björn Falkland har en gång i tiden varit ett stort namn inom styrkelyft och när han är på gymmet så passar jag på att be om tips och råd, så i lördags fick jag en hel del coachning. Dock blir jag mer frustrerad än en byracka på väg mot badkaret när jag inte får tekniken att sitta... När man gått och fjantat med "vanlig" gymträning i flera år så ställer man höga krav på sig själv när det gäller att flytta tunga vikter. Något som gör mig tokig när jag då ger mig på nya övningar som är tekniskt krävande.

Dagen efter gav jag mig på det igen och ville den här gången krydda till det med Crossfit Isabel. 30 ryck á 60 kg på tid. Sluttiden blev 3:18 vilket får ses som okej med tanke på vilken teknisk tsunamikatastrof det trots allt var.

De här dagarna har jag även lagt in lite intervallträning av olika slag för att försöka bättra på mitt flås, som behöver bättras på rejält!

Så efter några dagar av alternativa träningspass unnade jag mig ett hederligt bröstpass idag :)



Ser fram mot dietstarten om sex veckor. Satsar och tror innerligt på att jag kommer ha bättre form än någonsin. Iår har jag inga ursäkter!!!


Kommentarer, 2 st
Jenny Pariola säger:

vilket datum ska vi ringa in i kalendern denna gång?

2012-02-21 @ 15:45:28
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Malin Marklund säger:

Ingen facebook sida??

2012-02-26 @ 00:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback