"Vilodag" och King Kong!

Publicerat: 2012-12-22 kl. 00:38:47
Igår hade jag "vilodag" på schemat.... Det slutade med att jag körde en lättare team-WOD med Ronja och Erik:
As a team, complete the following:
90 Burpees
90 KB C&J 2x12/2x24
90 Pull-ups
90 KB-Swing 12/24
90 HSPU

Efter detta körde vi 4 set for max total reps of T2B, en övning jag verkligen behöver öva på!
 
Efter detta körde vi bara lite row för skojs skull... Tillsammans skulle två personer ro 10 000m under tiden den tredje stod med 25/15 kg plate overhead så länge han kunde. När viktplattan droppade så roterade vi.Stod med viktplattan och tänkte för mig själv, på repeat: "Active shoulders... when the arm bends, the power ends"... Det hjälpte inte! ;-)

Idag infann sig en oväntad tanke. Jag började fundera på om jag skulle göra slag i saken att prova på en kultförklarad WOD i form av "King Kong" (3 rounds for time: 1 DL (205kg), 2 MU, 3 Clean (112.5kg), 4 HSPU). En WOD som handlar lika mycket om att ta sig genom som att genomföra på en bra tid. Enda sedan vi började med CrossFit i våras och upptäckte den här workouten har vi sett fram mot att en vacker dag klara av den, så idag gav jag det ett försök!
 
Julius har verkligen sett fram mot att köra den här workouten, så för honom var det inte lika kul att jag kört den! ;-)

Extremt trötta deadlifts idag, därav den bristande formen! Vissa dagar är man tydligen inte speciellt stark, men a rep is still a rep! ;-D

Kommentarer, 2 st
Anonym säger:

Finns det "tjejvikter" på king kong?
Eller ska jag orka samma vikter som dig när jag blir stor och stark??

2012-12-22 @ 10:15:37
URL: http://helenwilhelmsson.blogspot.com
svanberg säger:

hahaha för ihelvete :)

2012-12-28 @ 18:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback