Hero-WOD: "Holleyman"

Publicerat: 2012-12-19 kl. 01:02:30

Snabbt mobilbloggande från en nybäddad säng i skåne! :-D

Igår hade jag sooolklart för mig vad jag ville göra på träningen, något jag beskrev väldigt utförligt i ett sms till Erik: "Idag vill jag köra en wod och jag vill få en jävligt bra tid!"... Förmodligen grundade detta sig i någon form av bekräftelsebehov eller liknande, men det slutade iallafall med att vi körde "Holleyman".

Började med 5(40)-5(50)-5(60)-5(70) av hang power snatch. Gjorde inga konstigheter av det då vi var lite stressade. Dukade upp en stång med 100 kg och drog igång timern...

"Holleyman":
30 rounds for time of:
5 wallballs 20lbs
3 hspu
1 power clean @ 225lbs
Sluttid: 21:38, vilket jag var helnöjd med! Vilket i sig är väldigt ovanligt då jag brukar vara kritisk över mina tider. Hade några enstaka no-rep bland wallballs och hspu men överlag gick det bra rakt genom! :-)

Idag körde jag något helt annat, vilket jag kommer lägga upp en video om imorn, den måste bara redigeras först!

Tills dess: ha det gött!


Kommentarer, 1 st
Joel säger:

Har du lagt ner att tävla i AF och gått över helt till crossfit?

Svar: Japp... SKKF är ingenting för mig längre! :-)
jflex.blogg.se

2012-12-19 @ 01:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback