Fitnessfestivalen 2012 - Vilken värld!

Publicerat: 2012-12-08 kl. 14:58:47
Jag minns första gången jag var på Fitnessfestivalen. Året var 2005, jag var liten som en räka och blev helt frälst av branschen. 2007 debuterade jag inom byggning och FF var en av årets höjdpunkter under de kommande åren.
 
När jag på sistone kommit från byggning och athletic fitness så har jag även tappat intresset för tillställningar som denna, även om det fortfarande är kul att träffa nya och gamla bekantskaper. När man ser sig omkring något mer objektivt än tidigare så inser man vilken unik typ av människor det är inom byggning och af, på gott och ont! ;-)
 
Jag kom upp till Göteborg under torsdagkväll tillsammans med Malin från Sports Club Oasen och spenderade hela fredagen på Branschdagen. Föreläsningar och möjligheten att träffa en massa nytt folk. Höjdpunkten för mig var kanske att jag skulle åka och besöka mina goda vänner på CrossFit Göta, men pga förkylning så fick jag hålla mig borta... Jag är av klent virke! :-)
 
Fick åtminstone stöta på nästan alla från Fairing vilket var jättekul, det var tyvärr ett tag sedan sist! Var tvungen att roffa åt mig en ny QuadPro och en shaker av den nya XXXXXL-storleken (Äntligen!), som jag haft ett behov av under mina långa CF-pass.
 

För att äta vad jag vill och hur mycket jag vill, så får jag vara nöjd med vinterformen! :-D
 
Hur som helst, mycket snack och lite hockey just nu! Åter till det relevanta: Träningen!
 
I förra veckan nådde jag ett av mina stora mål, att göra en bodyweight snatch (85 kg)... Ett mål jag hade som deadline att klara innan Mars 2013. Det var första gången på väääldigt länge som jag kände mig riktigt stolt över ett konkret resultat! Jag tycker att känslan av att göra ett personbästa i ett maxlyft slår så mycket annat eftersom resutltatet är så konkret och påtagligt att man just där och då är bättre i det momentet än man någonsin tidigare har varit!
 
Ett annat mål är att innan Mars klara 120 kg i C&J. Mitt tidigare rekord var 110, men i veckan fick jag upp 115 och gjorde ett ganska dåligt försök på 120:
Jag ligger så långt bak i min stötteknik att det gör mig gråhårig!
 
Lovar att uppdatera igen under morgondagen med mer CrossFit! ;-)

Kommentarer, 1 st
Vickan säger:

Nice Jonas!

2012-12-08 @ 21:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback