En missad repetition kan orsaka mycket lidande!

Publicerat: 2012-12-14 kl. 21:18:31
 
 
Jag erkänner, jag har många gånger tidigare använt uttrycket "Jag kunde inte ta mig upp ur soffan!" utan att verkligen mena det. För första gången kan jag säga att det har hänt mig - På riktigt!
 
Det har blivit lite utav min "grej" att addera saker till våra redan grisiga pass genom att på tavlan addera "Därefter...", alla vet att det kommer förr eller senare innan vi kör igång! ;-)
 
I tisdags tyckte tillochmed jag att jag tog i lite väl mycket, som tur var så var det bara jag och Erik som körde.
 
Vi inledde med:
"Nate":
AMRAP 20 min:
2 Muscle-up
4 Handstand push-up
8 KB-Swing 32
Målet var att klara av minst 12 hela runder men lyckades hinna med 14 hela.

Därefter...(hehe)
Tabata (20 sec arbete, 10 sec vila x 8 rounds) Deadlift 100kg: Kom upp i 78 reps.
 
Därefter...
"Karen":
150 Wallballs (20 lb) for time...
Sluttid: 7:04
 
Vid det här laget mådde vi riktigt, jävla dåligt...

Och nej, Emma var inte med och körde...
Viktigt med någon som håller håret! ;-)


Tog ut mina sista krafter på lite marklyft! ;-)
 
Onsdagen var alltså väldigt lugn. Höll i ett kvällspass, med ett grymt kul gäng, som vanligt.. efter det brukar jag normalt träna, men hade minsann ingen ork i den gamle kroppen!
 
Igår var orken återfunnen, även om morgonpasset var Väldigt slött! Planerade att öva på mina olympiska lyft under morgonpasset men kände inte mig ALLS på humör eller skarp i sinnet. Blev trots det en del teknikträning för att efter det "straffa" mig med "Grace" (30 Clean & Jerk @ 60 kg for time):

Tittade genom videon efteråt, då jag kände att det var en hyfsad tid. Då inser jag att jag gjort 29 reps och inte 30 - Till min stora satansjävlaförbannadebesvikelse (hade kostat 2 sekunder till). Blev så trött på mig själv så jag bestämde mig för att starta om timern och köra hela WODen igen, alltså ytterliggare 30 C&J... Om jag var trött på mig själv innan detta beslutet så var det ingenting jämfört med efter andra rundan! ;-)
 
Varvade ner i några timmar innan jag körde pass nummer två på kvällen. Hade inget planerat, så körde på Ronjas pass som bestod av lite allt möjligt :-)
 
Idag innan passet funderade jag på vad jag kört väldigt lite av under veckan och snickrade ihop något eget efter dessa kriterier... Blev:
40 KB-snatch 24kg
4 Rope Climbs 15 ft
30 KB-snatch
3 Rope Climbs 15 ft
20 KB-snatch
2 Rope Climbs 15 ft
10 KB-snatch
1 Rope Climb 15 ft
Sluttid: 9:57...

Därefter (JADÅ)...
3 min AMRAP
For Load: X kg Ground to overhead, anyhow.
(Alltså. på 3 min flytta så mycket sammanlagd vikt från marken till overhead) Jag körde 40 kg powersnatches och Erik körde 50 kg C&J. Efter 3 min hade jag fått ihop 1640 kg och Erik 1100.
 
Efter detta deltog vi i passet som hölls i boxen:
2 & 2:
21-15-9 av Squat clean & jerk (60 kg) och Burpee pull-up. 1 arbetar, 1 i planka.
 
Jag deltog dock inte i uppvärmningen i passet: ;-)
 
Lugn och ro resten av kvällen, ny träningsdag imorn! ;-)

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback