Borta bra men hemma bäst!

Publicerat: 2012-12-09 kl. 22:47:58
Hotellfrukost och nya människor i all ära, men jag föredrar nog bannemig min egen lopplåda och möjligheten att hänga i boxen, även om det kändes som en day after tomorrow-expedition att ta sig dit!
 
Lite speciell känsla på helgen i boxen, veckostressen gör att det även där känns mer avslappnat! Speciellt när snön yr utanför! (Mysfarbror-varning!)
 
Var ju som bekant lite förkyld i dagarna och alla med en uns av livserfarenhet vet hur allvarligt det är när en man lider av förkylningssymtom, det är ett väldigt allvarligt tillstånd kan jag meddela! Därför blev det ett lite lugnare pass idag. Vågade inte köra någon metcon utan var mest tillfreds över att umgås med homeboysen i boxen. Det blev dock någon form utav lightpass.
 
4 set for total reps of OHS @ 40 kg. Erik filmade mitt sista set som slutade på 35 reps. Tekniken släpade dock så mycket i slutet att jag inte ville fortsätta... hade jag inte varit så svag och trött så hade jag kanske kunnat hålla tekniken iofs! :-)
 
Efter detta började vi runda av, men ville ändå göra någonting mer. Så vi satte en timer på 10 min. Vars en skivstång på 60 kg och planen var att komma upp i ett så högt lyckad bear-complex inom tidsramen... 1 lyckat lyft per vikt innan man fick höja (max 10 kg). Så körde i lugn och ro, 60, 70, 80, 90 och till sist 100. Sen la jag ner verksamheten då jag haft en ömmande hand sedan jag hade Jerk-marathon i slutet av förra veckan.

This is why I squat!
 
Anna bjöd på sig själv för att vi skulle få till den här bilden! ;-)

Kommentarer, 1 st
Anna säger:

Öööhh... du... det kostar.... ;-)

2012-12-09 @ 23:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback