Vad sägs om en Hero-WOD?

Publicerat: 2012-08-20 kl. 23:43:00
Small följdes dagen efter upp utav Whitten!
 
Vilken hatkärlek man har till de här Hero-wod'sen, det är helt otroligt! Whitten var dock en utav de roligaste jag kört på länge! :-)
 
Jag kände mig pigg och fräsch genom hela passet (bortsett från under de 110 burpees som skulle betas av) och kunde kanske lagt i en växel till för att få en riktigt bra tid, men jag var ändå väldigt nöjd efteråt! :-)
"Whitten":
Five rounds for time:
22 2-pood kettlebell swings
22 box-jumps 24¨
400m Run
22 burpees
22 wallballs 9/6 kg

Sluttiden blev 37:12... Under löpningen tappar jag en hel del tid, min vana trogen! :-)

Större delen av mina träningspass delar jag med Patrik nu för tiden, en eldsjäl som fann CF i samma veva som mig och som bidrar väldigt mycket till våra pass. Alltid kul att ha någon med idéer, infallsvinklar och som kan pusha en att prestera lite mer. Dessutom kompletterar vi varandra väldigt bra, vilket jag tror är en bra egenskap hos den man tränar med. Patrik är lite lättare och betydligt mer uthållig än vad jag är, medans jag är lite tyngre och starkare än vad han är, så vi peppar nog varandra i våra svaga område medvetet och omedvetet.
 
Dagens pass var också helfestligt, det må jag säga!
Vi började med:
3 hang power snatch on the minute for 20 minutes (60 kg), efter detta var min högerhand ganska illa däran, då jag pga en stukad högertumme har svårt att greppa stången lika hårt i alla läge, vilket gör att det lättare blir slitningar i händerna, en ond cirkel de där!
 

Kände för en tyngre medball idag :-)

Därefter tog vi oss ann en WOD från CF Malmö:
30 Box Jumps 24¨
20 Deadlift 130kg
30 Toes-to-bar
20 Kettlebell push-press
30 Sit-ups
20 Thrusters 40 kg
30 Pistols
20 Burpee Box Jumps
Jag antecknade aldrig sluttiden på denna, minns bara att jag kände mig minst sagt hämmad av mina blödande händer... Jag antar att det härdar! :-)
 
Imorgon är det vilodag, så jag tänkte dedikera en timme eller två till att öva på hopprep... Någon gång ska jag väl sätta de där nedrans double-unders?!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback