5 km Buddy-carry!

Publicerat: 2012-08-28 kl. 19:24:15
Efter ett par hundra meter insåg vi hur ogenomtänkt det var att dagen innan ha kört 3x deadlift, on the minute, i 30 minutes...
 
... som rubriken antyder så var det alltså 5 000 m buddy-carry som skulle avverkas i form av det årliga Trelleborgsloppet!
 
10 km löpning, 5 km löpning, eller 5 km promenad är kategorierna för loppet. Jag och Julius infann oss under det sistnämnda, med antingen den ena eller den andra släpandes på axlarna!
 
Jag tyckte att det gick förvånansvärt bra, utan någon direkt vila förutom lite djupa andetag när vi gjorde våra byte.
 
 
Slitna grabbar! :)
 
Sluttiden blev 1h 13 min... jag minns att när jag bar Julius de sista metrarna mot mållinjen till folkets stora jubel säger jag till Julle som hänger på mina axlar och flåsar: "Hör Julius, vi är folkets hjältar!"... Vi var inte vid våra sinnes fulla bruk just då kan jag säga!
 
Dagen efter loppet insåg jag också att "Jag borde kanske stretchat efteråt".. Jag hade så fruktansvärt ont i mina ljumskar axlar!
 
Nåväl, detta var i lördags och sedan dess har jag inte kunnat köra fullt ut då jag haft så fruktansvärt ont, så det har blivit lite lågmäld teknikträning och cardio.
 
Bland annat 30 sec row, 30 sec rest x 30 varv: 5079m totalt.
Nancy: 14:14. Löpningen tar som vanligt sin lilla tid! :)
 
Idag blev det clean-komplex och hopprepsträning. Efter RCFFC's senaste mailutskick framgick det att man får ta med sig sitt eget hopprep till tävlingen, vilket fick mig till att beställa ett "riktigt" hopprep, som anlände idag. Nu ska jag nöta detta och förhoppningsvis sätta double-unders klockrent till tävlingen (det lär ju noooooog hända)! ;) Innan har jag bara gått och spekulerat i vilket rep som skulle användas på tävlingen...
 
Sista nattpasset på ett bra tag nu, vilket känns skönt. Jag är inte alls skapt för nattpass, då jag kommer helt ur alla rutiner och känner mig allmänt dåsig!
 
Nåja, imorgoneftermiddag är det dags för mer oly-träning och imorgonkväll räknar jag med att köra någon metcon! Vi får se om allt går enligt planerna! ;)

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback