Vid närmare eftertanke så är jag nog bara dum...

Publicerat: 2012-04-18 kl. 20:24:49
Måndag:
"Vilodag, idag blir det lugnt.. tar mig upp till gymmet och traskar lite på rullbandet eller kör lite rodd."... Tanken var ju åtminstone god!

Istället träffade jag Patrik, en eldsjäl vad gäller Crossfit och tillika väldigt ödmjuk och sympatisk. Så när han skiner upp som en sol och säger "Kan du inte köra denna WOD (och pekar mot sin mobilskärm)!? - Då är det svårt att säga nej!

Sagt och gjort:
For time:
Reps: 50 - 35 - 20 of:
Handstand pushups
Chins
Sluttid: 14:15...

Detta var första gången någonsin som jag provade på att göra handstand push-ups och istället för att "prova på" och öva lite teknik i övningen i fråga så väljer jag såklart att köra en WOD... Ibland blir jag så trött på mig själv!

Nåja, drygt en kvart senare satt vi där båda två - utslagna! Efter några minuters återhämtning flyttade jag mig ut i receptionen där jag fann ny energi:

Som en ny människa!

Tisdag:
En dag som inte var upphetsande på något sätt! Jag fick jobba över ett par timmar, vilket resulterade i ett helt för sent träningspass. Blev ett hederligt axelpass, modell intensivt, för att hinna hem och äta sen komma i säng i tid. En ny avslutningsövning vad gäller axlarna är alternerande hantelpress utan ryggstöd.

Onsdag:
Ännu en "vilodag": CrossFit!
Började med att värma upp axlarna (som jag måste bli betydligt bättre på att göra!) med tanke på att de fått jobba hårt de senaste dagarna. Dagens WOD var "Klepto":
4 rounds for time of:
27 box jumps 24¨
20 burpees
11 squat clean 145 pounds
Denna var betydligt värre än vad jag hade väntat mig och squat cleansen tog kål på mig fullständigt! Den tiden jag tjänade in på mina upphopp och burpees tappade jag rejält på cleansen... Sluttiden blev: 20:03 - Under all kritik! Men som sagt, jag är ju en del kg från den vikten jag anser vara optimalt för att köra CF! Men det kommer :)

Så, rundade av med lite teknikövning á la ryck och styrkefrivändningar innan jag traskade hemåt... Nu blir det kyckling, ris, lax, ägg, ärtor i en enda stor röra framför Champions League-fotbollen! :)

Imorn är det dubbla pass - YAY!!

Kommentarer, 2 st
Martin säger:

Vilodagar ingår inte i en tävlingssatsning- eller hur Jflex? ;-)

2012-04-19 @ 08:43:51
Anonym säger:

Dags att uppdatera mer nu tycker man! Lite dagsform också tack ;)

2012-04-25 @ 21:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback