Påsk... vad är det?

Publicerat: 2012-04-07 kl. 21:25:07
Som vanligt firar jag inte högtider, jag går mest runt som en surkärring och gnäller över att allting stänger tidigare - inklusive gymmet!

En liten glimma ljus i högtidsmörkret är visserligen att vi har bättre betalt på jobb! ;)

Dieten flyter på väldigt bra och jag har redan efter ca en vecka tappat två kg. Ett bevis på hur mycket onödig vätska man går runt och bär på som en konsekvens av en hel del dålig mat... Ha i åtanke att jag endast talar för mig själv här, som råkar vara liiiiiiite väl glad i pizza! ;)

Igår körde jag ett tidigt morgonpass Crossfit för att ha kvällen fri, en kväll som ägnades i TV-soffan till favoritserierna.. är fullkomligt hooked på Walking Dead och Game of Thrones för tillfället. Som vanligt snöar jag in mig i något så fort jag tar mig ann det!

Gick upp vid fem och påbörjade min uppladdning inför passet! (Rage Nitro, BCAA+ och en espresso) :) Hur som helst, WOD var följande:

200m rodd
25 chins
200m rodd
30 burpees
200m rodd
35 sumomarklyft (35 kg)
200m rodd
40 armhävningar
200m rodd
45 situps
200m rodd
50 knäböj
... Sluttiden blev 14:09, vilket var något snabbare än väntat. Så jag avslutade med ca tjugo minuters promenad.

Idag var det däremot ett hederligt bröstpass som stod på schemat efter påskaftonsjobbet. Då det "vanliga" gymmet har stängt fick jag träna på vårt obemannade 24-timmars gym, ett gym jag inte alls trivs lika bra på men som fungerar i nödfall.



Tar alla chanser jag kan att leka av mig! ;)

Blir en tidig och lång arbetsdag även imorgon och träningsplanen är att hinna med lite löpintervaller på lunchen och benträning på kvällen, så det är väl bäst att jag får min välbehövliga skönhetssömn! ;)

Ca 17 veckor till SM i Karlstad... Känns ovant att redan vara igång med dieten! Vi får hoppas på att det leder till något riktigt bra! :)

Godnatt alla fitnessfitghters!

Kommentarer, 1 st
Jenny Pariola säger:

Synd att vi inte vågar befinna oss så långt hemifrån om 17, veckor... :(

Men nu vet jag ju var jag ska vända mig 2013 när jag behöver hjälp att tappa några kilon! ;)

2012-04-08 @ 19:19:54
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback