En av de bättre helgerna på länge!

Publicerat: 2012-04-29 kl. 20:08:36
Tänk vad en liten get-away kan göra!

Jag hade väl en och annan fundering över vad den här resan skulle ge mig, jag kom hem med SÅ mycket mer (och då syftar jag inte på några STD's eller stora shoppingpåsar)! ;)

Först och främst skulle den familjära nerven få sitt, därför var jag i Norrköping från Ons-Fre, där jag hängde lite mer brorsan och hans fru. Uppskattar verkligen att få träffa honom även om det händer allt för sällan! I Norrköping körde jag dock ett litet pass med Fitness5-Kungen Erik Anklew som påminde mig om hur tufft vi lite tyngre killar har det i just F5. Lillknutten reppar ju sin egen vikt hur många gånger som helst i vilken övning som helst!?

Nåja, fredagen kom till slut och jag satte mig på tåget till Stockholm där jag kom in på mitt hotellrum något tidigare än planerat. Det första jag då tänker är "Yes, jag hinner med ett tidigt träningspass!" och börjar duka upp mina matlådor och kosttillskott. Blotta synen av det får mig att tänka "Hur jävla knäpp är jag egentligen?!":

 
Gott och blandat!

Sagt och gjort, valet av gym föll på SATS Spårvagnshallarna, ett gym som jag verkligen gillade! I princip halva gymmet bestod utav funktionell träning: Boxar, monkeybars, möjlighet att springa med viktsläde, tyngdlyftarstationer, kettlebells, medicinbollar osv.. övriga gymmet var ungefär 25% cardio och 25% gym.


5 Rounds for time:
15x 225pound deadlift
20x box jumps (24¨ box)
25x Pull ups
18:46... Ödmjukt!


Så resten av dagen var jag i Julias händer som skulle visa mig runt stan. Hennes tanke var oftast god, men hon har ofta också lite otur när hon tänker! Allt som allt en helt godkänd guidad rundtur i stan! ;)

Lördagen: TEAMTRÄFF!

Upp i god tid och började rådfråga med Julia om hur jag skulle ta mig ut mot Järfälla. Upphämtad av min älskade coach Martin Hanzel och sedan fortsatte vi bort mot Fairing. Det var första gången jag fick se hur Fairings lokaler ser ut och detsamma gäller Fairing Gym.

Stämningen var hur bra som helst och vi satt länge och mös med lite kaffe och proteinbars och pratade om allt möjligt. Satt med på en föreläsning som en av Fairing Gyms nya ägare höll i (Magnus Ågren) som var väldigt intressant. Han sjösatte även en praktisk del av föreläsningen om ett träningsupplägg som är grymt vad gäller fettförbränning utan att behöva köra cardio. Jag fick äran att vara "försöksdocka" ute i gymparken och FY F** vad jobbigt det var! Passet tog typ 30 min totalt och jag var så slut i kroppen att jag inte kunde stå upp. Efter en massa BCAA så rundade jag dock av träningsdagen med lite chins och dips. Tänkte inte lämna redan här utan jag satt kvar i ett par timmar till och pratade med Magnus och hans fru/co-owner Katarina om allt mellan himmel och jord.


Efter ett par dagar av provisoriska matlösningar känner man inte sig i fysisk toppform precis! :) Här 87,5 kg.

Söndag: Main Event: CrossFit Nordic.
Detta hade jag sett fram mot en längre tid! Tog mig dit via min ack så smarta smartphone och gymmet var mer eller mindre bara en tjock plåtdörr ut mot trotoaren i centrala stockholm, jag träde rakt in i gymmet!

Var där i god tid och kände lite på stället innan dagens pass skulle gås genom:
8 Frivändningar (60/45 kg)
200m löpning
4 Burpees
1 min vila...
Instruktören var väldigt pedagogisk och jag fick många bra tips under teknikövningen vad gäller frivändningarna.
Sluttiden på min första officiella WOD blev 8:50, vilket jag är ganska nöjd med, även om det var en lättare WOD.

Stannade kvar efter WOD:en och körde frivändningar. Stannade vid 3:or på 80 kg som gick väldigt bra (inte så konstigt med tanke på miljön jag var i). Jag höll på att nöta frivändningar tills jag inte kunde förmå mig själv att göra ett enda lyft till!


Grym atmosfär!

Nåja, sitter i skrivande stund på tåget hem med en kopp kaffe i ena handen och laptopen i högsta hugg och reflekterar över den här helgen. Utan tvekan redo för en att ta mig an resten av dieten - Nu kör vi!

Kommentarer, 1 st
Anonym säger:

Lät som du haft en skön helg och d e inte alls skadat att färdad med 3 jättetrunkar grejor när man ska vara borta 3 nätter.. Alltid kul att träffa dig oxå lillebror, vi gör Trelle nästa gång! Keep trucking, vi e stolta över dig och din sjuka disciplin!!

2012-04-29 @ 23:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback