The eagle (talgoxe snarare) has landed...

Publicerat: 2011-09-18 kl. 21:25:11

Byfånen har nu kommit till stan, därav blogguppehållet.

Det kändes nästan surrealistiskt att på en dag flytta hela bohaget och sitt liv upp till Norrköping och lämna Trelleborg bakom sig, en stad man spenderat hela sitt liv i, men det känns trots allt hur skönt som helst!


Lite miljöombyte för morgonpromenaderna är tacksamt välkommet!

Lägligt nog så drabbades jag av en förkylning av det tyngre slaget i samband med flytten, så träningen, dieten och allting har fått lida en del den förra veckan, något jag nu börjat reparera och formen smyger sig tillbaka.

Har blivit fantastiskt bra omhändertagen av mina nya kollegor och jag trivs enormt bra med alla här!

Min lägenhet får jag inte tillgång till föräns den 1:a Oktober, så just nu förpestar jag min brors (och hans fru) tillvaro genom att snarka på deras soffa ett tag. Nu när jag är frisk så försöker jag dock hålla mig borta så mycket som möjligt och då passar det perfekt att jag hittat ett riktigt bra gym här i stan, som dessutom ligger fem minuters promenad från lägenheten jag ska ta över.


Sen ska vi inte glömma bort att nämna att Norrköping har ett alldeles för fräscht Ben & Jerrys-Café här! Faaarligt!!!

Så nu har jag haft två dagar då jag kännt mig hyfsat bra och fått iväg några bra pass. Ivrig som jag var så försökte jag att träna redan i tisdags, vilket slutade i katastrof. Fick stoppa i bänken redan på 120 (brukar vara uppe och sniffa på 160), något jag följde upp med dips där jag fick kämpa mig till 20 reps (vilket är mindre än hälften av normalt). Så därför valde jag att vila två dagar till. Ryggpasset efter gick därför ganska bra, trots att jag fortfarande kände mig lite klen.


Fick en present av brorsan och hans fru, ska man ta detta som en pik att man är ivägen här hemma eller vad?!

Men för att komma ikapp med träningsuppdateringarna:
Körde ett tidigt bröstpass som gick hyfsat bra, även om det fortfarande känns som att syretillförseln inte är helt hundra än.
4x Bänkpress
4x Sneda hantelpressar
3x Sneda hantelflyes
3x Pecdec
3x Sneda pressar i maskin
+ 30 min promenad

Efter detta for jag och brorsan iväg för att kolla på Sleipner-Lund och direkt vid hemkomst drog jag på mig träningskläderna och körde ett kvällspass:
4x Dips (med och utan vikt)
4x Pushdowns med rep
2x Enarmstricepsextentions
4x Crunches på bänk
+ 30 min promenad

Så nu har jag en lugn kväll i brorsans soffa framför tvn. Imorgon blir det en morgonpromenad innan jobb, så ska försöka att komma i säng(soffan!) i tid idag.

Hoppas ni har det bra!


Kommentarer, 2 st
Pontus säger:

Hallå, nyss börjat läsa din blogg och ger den ett bra betyg. Har två frågor, när har du tänkt att tävla här näst? Och vad jobbar du med?

2011-09-19 @ 21:12:19
Jenny Pariola säger:

Så nu ska du betala för att gymma? ;)

2011-09-21 @ 13:53:52
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback