"Nu sätter jag tofflorna!"...

Publicerat: 2011-09-25 kl. 21:34:58

...Är en vanligt förekommande tanke i crossfitsammanhang, framförallt när det sker under rådande dietförhållande.

Schemat jag skulle köra var:
4 chins
4 toes-to-bar / hängande fällkniv
4 burpees
8 jumping jacks
1 omgång med start varje minut x 10 = 10 rundor totalt på 10 min.

Visst, jag gjorde det enligt utsatt tid men herre min jesus till skapare vad trött jag var. Den planerade löpningen efter passet ändrades till promenad på bandet, som snabbt ändrades till cykling då jag knappt kunde gå rakt.

Nog om träning: ÄTARDAG!

Lördagen kom, som den oftast gör, vilket också innebär mat. Man kan läsa på tills man får migrän om dessa ätardagar och nio av tio har bara negativt att säga om ätardagar, men faktum är att för mig så har det alltid fungerat. Jag har genomfört tävlingssatsningar på många olika sätt och kan med facit i hand ärligt säga att de dieter då jag haft en fri dag varje vecka (bortsett från slutet och i samband med tömningar etc) är de som funkat bäst.

Så igår var det dags igen. Dagen inleddes med en kopp kaffe och en scone med brorsan på Espresso house. Efter detta blev det lite window-shopping (ja, jag fick nöja mig med det då jag som statligt anställd inte får lön föräns imorgon). När vi sen kommer ut från apoteket (det var ju trots allt lördag och vem vet vad brorsan drar på sig under kvällen) så känner vi båda en doft som närmast kan beskrivas som nygräddade rosa moln! Vi insåg snabbt att doften kom från Ben & Jerrys-fiket en bit bort... Resten är historia:


Jag varken ville eller kunde röra mig efter denna, det var som om cirkeln på något sätt blev sluten!

Efter detta gick vi hem för att inleda dagens fotbollstittande, detta såklart med pizza.

Jag: "En vesuvio med köttfärs är min senaste grej..." brorsan: "Men ska vi inte ha någon sås till det!?"... Det här med ätardagar är en del av diet som han verkligen förstår sig på.

Kvällen avslutades iaf med att jag låg i soffan med en bra film ihop med lite kaffe, marabou digestive och gifflar och baaara mös! Nästa helg kör vi igen! :)


85,3 kg. Så under 80 kg lär nog inte bli några större bekymmer till DC.

Nu har jag slängt i mig kvällsmaten i form av 250g räkor, sallad, pumpakärnor och lite omega3, så nu kommer jag inte göra många knop innan jag knoppar in för ikväll! :)


Kommentarer, 1 st
suzan-lottar ut 3 sportbhar på bloggen! säger:

ååhhh shit vad gott det ser ut!

2011-10-11 @ 12:56:42
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback