Lediga Fredag - Möjligheterna är oändliga!

Publicerat: 2011-09-23 kl. 09:05:46
Nu kommer jag att låta tjatig, men som alla säkert vet vid detta laget så bor jag på brorsans soffa för tillfället. Dock bara en vecka till sen får jag min lägenhet och SOM jag längtar!

Så trots min lediga dag masade jag mig upp ur "sängen" vid 7.30 då övriga hushållet tvingades upp pga jobb (jobb och jobb, brorsan spelar mest poker och äter kexchoklad på sin arbetsplats).

Så där satt jag på soffan, i ren reflex gick jag upp och tog på mig träningsbyxorna innan jag inom ett par sekunder satt på soffkanten igen med ett utseende likt konsekvensen av att ha sålt sitt smör och tappat pengarna.

Ganska yrvaken med andra ord, hållningen har nog aldrig varit sämre. Då slår det tuffa dilemmat mig likt en elräkning: Morgonpromenad eller morgoncrossfit innan benpasset ikväll? "Åh herregud vilken svår fråga... åh... jag står inför den tuffaste frågeställningen någonsin!". Desperat vänder jag mig till min bror som glider förbi i en handduk: "Vad tycker du att jag ska göra, morgonpromenad eller frukost och sen crossfit?" min stöttande bror: "Jadu.. själv pendlar jag mellan att tvinga mig till jobb eller att skita i det helt och gå och lägga mig igen...". Desperationen börjar bli påtaglig så jag drar iväg sms för få lite vägledning, jag var ju tvungen att veta om jag skulle masa mig ut och gå eller värma en tallrik gröt!?

Så, vägledande vänner som man har, som är införstådda med min oförmåga att fatta denna typ av beslut under diet, så bestämdes det att jag ska köra ett Crossfitpass nu runt 11.00, med andra ord så sitter jag mätt och belåten med havregrynsgröt(blandat med solrosfrön, linfrön och pumpafrön), protein och ett ägg i magen, detta rundas såklart av med en god kopp kaffe till nyhetsmorgon.

Så, snart beger jag mig bort till gymmet för dagens första pass (ska bara lyckas bestämma mig för Vilket crossfitpass jag ska köra)... Jag måste ju göra mig förtjänt av den hägrande ätardagen imorgon! :)

Kommentarer, 2 st
Maria säger:

Hmmm....råkade snubbla in här när jag var på "mimmis webdesign"-sida.. Måste säga att du känns rätt lik en snubbe från programmet "ensam mamma söker".... Hmmm.... :D Ja näe det var nog allt.. ;)

2011-09-23 @ 10:56:39
The Pariolas säger:

vi undrar vilket det blev och hur det gick....

2011-09-23 @ 21:36:39
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback