SM-helg...

Publicerat: 2011-10-04 kl. 10:28:13
Jag kände mig som Tiffany Persson vid bankautomaten: "Okej detta är sista 500:-, jag bara MÅSTE ha den där hängmattan!"... Jag köpte på mig en del godbitar med andra ord. Svårt att inte passa på när det är mäss-priser. Fairings Lean, BCAA från Allmax (som jag verkligen gillar!), ett flak celsius, lite kläder.

Stod i Fairings monter till klockan tre, vilket var när finalerna började. Dock var jag tvungen att bege mig hemåt direkt så jag gav bort min dyrt inköpta biljett till en förbigående snubbe som genast säger "Är det sant? Men vad gullig du är!"... Jag ångrade mitt val ganska snabbt.


Från början hade jag en tight t-shirt på mig, men när fantastiska Maria flashade med sin form var det bara att dra på sig tjocktröjan direkt!

Hemkommen från SM drog jag och brorsan igång med flytten, efter ett par timmars slit var vi klara, så nu har jag övergett min roll som Ove Sundberg och sitter således i min egen lya. Som för tillfället är minst sagt spartanskt inredd.

Ledig igår och idag, då vet ni vad det innebär.

Inledde gårdagen med morgonpromenad efter Fairing Lean och en svart kopp kaffe. Hem och åt lite frukost i form av råggröt med lite minimjölk, blåbär och kanel samt 30g Complete Protein III. Passade på att tvätta lite och vila innan jag for till gymmet för ett bröstpass som gick bättre än på mycket länge!

Uppvärmning...
5x Sneda hantelpressar
4x Bänkpress
4x Sneda hantelflyes
4x Pecdec
3x Pullovers
3x Bänkpress med benen i luften (högreps)
2x breda dips som avslutning

Återigen hem för lite gröt, keso, nötter och vila innan det var dags för nästa pass.
Crossfit Chelsea:
Uppvärmning...
5 chins, 10 armhävningar, 15 squats...
20 rundor på under 20 minuter.

Trots att jag kände mig oerhört trött och tom så var jag klar på 16,36 min... 10 minuters återhämtning med lite BCAA sen gick jag upp på bandet för lite interallöpning.


Förvandlingen från discobyggare till fitnessfjolla är nu genomförd och total: Tightsen är invigda!

Hem och slängde ihop 450g mager nötfärs (5%) med sallad och (just det) en portion råggröt. Fick komprimera mitt mattintag på kvällen för att "komma ikapp" dagens intag.

Ledig även idag, vilket innebär en liknande plan som för igår... Så nu ska sista klunken kaffe ner innan jag beger mig ut i Norrköping! Hoppas att ni alla får en fantastiskt bra dag! :)

Kommentarer, 1 st
kalle säger:

tjenna..



undrar bara hur du gör gröten?:)



i micron eller kastrullen?:)

2011-10-12 @ 20:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback