En mental örfil - Skärpning!

Publicerat: 2011-10-15 kl. 14:14:04
...jag var ute och gick en av mina kvällspromenader och gnällde lite inombords på den rådande tillvaron. I den stunden går jag i en uppförsbacke, "Typiskt.. Jobbigt!" tänker jag. Just då rullar en kille i rullstol förbi mig, kämpandes upp för backen. Det var som taget ur en film och det var som en uppenbarelse för mig. Gnäll inte, lev livet, njut av det du har! Jag gör detta för att jag tycker det är kul! Tack du okända man som lärde mig en snabb men kraftfull läxa! :)


Morgonvikt á 83 kg. Ligger dock på ett väldigt högt kreatinintag just nu och det brukar binda en hel del vätska i mig. Snart dags att stoppa med det.

Kolhydratsintaget sänks för varje dag som går, då jag vill bli tävlingsklar så fort som möjligt nu och på så sätt kunna fylla på mer sista dagarna innan tävlingen. Större delen av mina kolhydrater kommer just nu från havregrynsgröt faktiskt, så en lunch eller middag kan vara en tallrik kyckling och broccoli, med en efterrätt i form av en tallrik havregrynsgröt med fun light, linfrö och pumpafrön... Samt kanel, såklart! :)

Helgen går i arbetets tecken och därför skjuter jag upp min ätardag några dagar, det känns inte speciellt lönt att ha en ätardag när man jobbar tolv timmar och sen knappt hinner hem och köra cardio innan man måste ner i sängen. Nej just nu ser jag fram mot måndagkväll då jag ska unna mig en pizza! :)

Hoppas att ni alla har en skön helg!

Kommentarer, 2 st
The Pariolas säger:

I det Pariolska hemmet ställs just nu frågan: VAR och NÄR är tävlingen?

2011-10-16 @ 20:42:33
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Emma säger:

Jasså här figurerar du din rackare...

På tal om rullstol och leva livet:

Om du inte sett svt:s dokumentärserie En andra chans så gör det!

Kram Emma

2011-10-18 @ 21:49:10
URL: http://emmavohling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback