Är det värt det? [-28]

Publicerat: 2011-10-29 kl. 07:21:15
...är frågan jag får höra dagligen. "Självklart!" eller "Absolut" svarar jag utan att ens tänka över mitt svar, det är märkligt egentligen. Deras frågor är befogade då det märks på mig att jag inte är mig själv... Jag önskar att det inte vore så, men älskar man mat och sociala tillställningar så vore det väl märkligt om man inte visar upp en saknad av dessa två.

Sitter och avnjuter min frukost (1 dl havregryn, 1 ägg och 100g kokt skinka) efter min morgonpromenad. De tidiga helgpromenaderna innan jobb är alltid annorlunda. Man får se hur pass mycket stan skitas ner varje helgnatt och bevisen från alla som dämpat sin fylla genom att klämma ett halvt meal på McDonalds ligger och skräpar överallt på stans gator. Jag träffar alltid på ett par stackare som är på väg hem efter en efterfest eller ett misslyckat försök till hemsläp. Nästan alltid ser dem extremt slitna ut och man kan med enkelhet föreställa sig hur deras kväll varit, kortet har frekvent dragits i baren, någon stackare som bidragit med utrymme för förfest har en krigszon att städa upp och dagen efter kommer bara att erbjuda illamående, skräpmat och förfall i de flesta bemärkelser. Trots allt lever en överhängande majoritet av vår ungdom så här varje helg...

... Till er ställer jag frågan: Är det värt det?

Nåja, gårdagens träning gick hyfsat bra. Morgonpasset innehöll:
5x Chins
5x Dips
30 min intervallöpning.

Efter detta jobbade jag mellan 8-19 och gick efter det direkt bort till gymmet igen:
5x Bänkpress
5x Snedbänk
4x Sneda flyes
4x Pec dec
4x Cable cross

Idag jobbar jag samma pass och då gymmet har öppet mellan 9-17 idag så får det bli dubbelt pass promenader istället.

Till er andra som faktiskt håller helg önskar jag en riiiktigt mysig lördag! :)

Kommentarer, 1 st
Jenny Pariola säger:

Hoppas du har en trevlig lördagkväll!

Ja, det är värt det! (ditt alltså, det andra har jag ingen aning om....)

2011-10-29 @ 18:06:31
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback