Tänker på Julen... [Countdown: 14... nej 13!]

Publicerat: 2011-11-12 kl. 09:47:43
Nedräkningen borde ju faktiskt vara till invägningen på Fredagen, för under hela den dagen har projektet börjat vad gäller att slipa till formen och bli så bra som möjligt och bli härligt fejkbrun. Med andra ord är tävlingen på många sätt i full gång redan dagen innan scenframträdandet. Så med all rätt drar vi bort en dag i nedräkningen! ;)

Min mor var alltid en hejare på att skapa julstämning och traditioner kring denna högtid, förmodligen är det därför jag än idag älskar julen och tar till alla ursäkter för lite julmys. Trots att mamma inte längre finns kvar och att jag inte har någon relation till min far så uppskattar jag verkligen denna högtiden, kanske då jag verkligen gillar det Julen representerar, dvs familjen, oavsett hur min egen situation ser ut.

Jag gjorde mitt bästa att hålla mig från julmusiken, men nu gick det inte längre (och 5-6v innan julafton får det väl ses som okej att spela en massa julklassiker!?), så på mörka, kalla och långa morgonpromenader gillar jag att burra in mig i vinterjackan, lyssna på julmusik och tänka tillbaka på mina Jular som liten.

Träningen går väl sådär just nu, i ärlighetens namn så är jag ganska trött på dieten just nu och ser fram mot att kunna leva normalt igen, det har varit för mycket runt omkring iår som gjort mig ofokuserad. Men jag tänker försöka ge järnet sista två veckorna och prestera så bra som möjligt och sen unna mig en avkopplande Jul!


Timern på mobilen gav mig bara fem sekunder till att få till posen, vilket inte gick så bra! ;)


Nu börjar det se riktigt respektabelt ut! ;)

Har precis fått i mig en dl havregryn och 40g Complete protein III blåbär och ska vila lite i soffan innan jag ska träffa brorsan för ett halvkroppspass. Bröst, axlar, triceps tänkte jag avverka runt lunchtid! :)

Hoppas ni får en riktigt bra lördag och tänk på att det är INTE för tidigt med Julmys, så köp hem (om ni inte är riktigt husliga och bakar själv dvs) lite goda lussekatter, värm glöggen och på med er bästa julskiva (who am I kidding, jag menar såklart Jul-playlist på spotify) och mys med era nära och kära! :)

Kommentarer, 3 st
Brorsan säger:

Kom precis på att jag har nyckel till din lägenhet och d där skåpet börjar bli värt ett inbrott :)! Watch out..

2011-11-12 @ 11:09:19
mia säger:

Hoppas du kommer få en riktigt mysig jul med såna som du tycker om! Känner igen det där med att minnas och tänka tillbaka på sina barndoms jular...

Kram

2011-11-12 @ 14:16:33
URL: http://[email protected]
Joel säger:

Grym form! Kör hårt in i det sista nu, två veckor det fixar du! :) Men du Dummle med pepparkakssmak hur underbart låter inte det, imorgon ska jag finkamma samtliga butiker i den här hålan i hopp om att få smaka på den härligheten.

2011-11-12 @ 16:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback