Mitt kungarike för ett chinsräcke! [Countdown: 20]

Publicerat: 2011-11-06 kl. 15:04:56
Jag slutar aldrig att förvånas över hur svårt det ska vara för gymmen i vårt avlånga land att satsa ett par hundralappar på ett regelrätt chinsräcke!

9 gym av 10 har diverse märkliga varianter som är böjda, stången är jättetjock och i många fall iklädd någon sorts gummi av det ohärligare slaget.

Gårdagens andra gympass spenderades på arbetsplatsens gym, då alla andra i stan stängde tidigt. Här hittade jag ett chinsräcke som visserligen var rakt men som var oräfflat och helt blankt, vilket gjorde att jag inte fick något grepp och att lindorna bara gled... Suck, pust, stön och kvack! :)

Summering av gårdagens träning:
• 08.00: 60 min morgoncardio.
• 11.30: Dips/triceps, mage-pass + 30 min cardio.
• 18.30: Chins/biceps, rodd-intervaller + 30 min cardio.

Efter detta blev jag akut inringd på jobb ett par timmar, så med facit i hand var jag riktigt flitig igår! :)

Söndagen har inletts av en skön sovmorgon, brukar gå upp tidigt även på lediga dagar men igår valde jag att inte ställa klockan, vilket resulterade i att jag sov som en stock i elva timmar! Så morgonpromenaden gick otroligt bra och med ett leende på läpparna, kände harmoni för första gången på veckor - SKÖNT!


Yrvaken morgonform! :)

Satt och snackade lite med en av de andra deltagarna i tävlingen som hägrar och vi pratade lite om allt möjligt. Vilket ofta blir intressant då vi är inne i samma tankespår. Bland annat berättade han om sitt sug för "Kebab med chokladsås" och jag förklarade att jag i skrivande stund satt och åt havregrynsgröt med en tesked, bara för att den skulle vara längre... Ja vad ska man säga? :)

Har en lugn stund i soffan nu innan det är dags att börja ladda inför gymmet! Räknar kallt med att uppdatera bloggen ikväll igen! :)

Kommentarer, 1 st
PB säger:

Jevlar ! fan att man inte ser ut som dig

2011-11-06 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback