Live from Stockholm! [Countdown: 25]

Publicerat: 2011-11-01 kl. 15:20:09
Sitter i skrivande stund med en dubbel espresso i ena handen och min dator i andra på ett fik på södermalm...

En ledig dag från jobb, vilket gav idén till att kontakta Kristian Sewén och fråga om han hade tid för lite coaching och träningsmys i huvudstaden idag, vilket han såklart inte kunde tacka nej till. Vem kan säga nej till en charmig skåning som mig?! :)

Så tidigt imorse begav jag mig mot Stockholm och inledde med att hoppa av på fel tunnelbanestation, men "en promenad med en oversized väska, plus datorväska har väl ingen dött av?", tänkte jag. Tio minuter senare: "En man låg på kolhydrater kan nog trots allt dö av en promenad med en oversized väska, plus datorväska!". Mot alla odds har jag dock klarat mig så här långt.

Gick förbi Budo & Fitness för att eventuellt shoppa lite samt förhoppningsvis stöta på teampolaren Sarah Bäckman. När jag närmar mig butiken ser jag henne genom fönstret meckandes med produktplacering, givetvis smygflexade hon alla muskler hon bara kunde för att show-offa! ;)

Säljare som hon är så gick jag därifrån med ett nytt linne (som jag om en stund ska knäcka Kristian med!), ett gäng celsius och lite småsaker. Så här på diet så lämnar jag inget åt slumpen och unnar mig nästan inga kosttillskott alls utan fokuserar på en dietvänlig pre-workout, samt proteinpulver då och då. Annars lägger jag all fokus på mat. Men väl i butiken gick jag runt och tittade länge och noga, var även tvungen att känna på en del saker.. Så som Healthbar från Fairing (Blåbärsmaken är SÅ god!)! Längtar till FF, kommer köpa Bars för hela året!

Efter detta blev det en fantastisk måltid på Kalori, givetvis i form av "Fitness Ako Diet Tallrik" (även om jag ersatte quinoan och råriset mot potatis, jag fullkomligt älskar potatis på såväl diet som resten av året!)

Godaste dietmålet iår, tänk om man orkat laga så här god dietmat alltid, då hade jag klagat betydligt mindre!




Dagsformen igårkväll, börjar närma mig 80-sträcket nu, vilket i sig är bra, även om jag är allt annat än nöjd med formen. Därför väntar jag mig en syrlig bedömning av Herr Sewen idag.

Fitnessfestivalen närmar sig och det märks. Det lanseras en massa nya spännande produkter och "Vill Ha"-listan inför FF blir bara längre och längre. Inredningslistan till lägenheten blir bara kortare och kortare, just nu ligger den nog ihopskrynklad i en vrå där hemma. Man måste ju prioritera, right?

Bland annat så har N.O Xplode v2.0 lanserats, vilket verkar spännande, men också Fairings T-Rush är något jag kommer ha med mig hem från Göteborg efter festivalen.

Nu närmar sig klockan halv fyra och det börjar bli dags att röra sig bort mot Sats Medborgarplatsen, jag tror inte att någon har dött av en liten promenad med en oversized väska, plus datorväska... Men å andra sidan så har jag haft fel förrut! :)

Peace out fitnessfighters!

Kommentarer, 4 st
Patrik säger:

Lycka till !

2011-11-01 @ 22:06:26
Jenny Pariola säger:

räknar med att du inte dog. för nu har vi två fixat våra biljetter!

2011-11-02 @ 13:57:54
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Gurra säger:

Han e bra skön o träna med :)

Bra form J! Keep ON Fighting!

2011-11-02 @ 21:46:35
URL: http://GustafOllas.com
kaffehörnan säger:

Hitta dig hos Mimmi design, otroligt duktig tjej

Så gott de ser ut, trevlig helg

2011-11-05 @ 14:29:44
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback