Back on track! [Countdown: 3]

Publicerat: 2011-11-22 kl. 23:32:04
Tillbaka i bloggen efter några dagars frånvaro. Jag har inte riktigt varit hundraprocentig, to say the least, och därför inte känt mig manad att uppdatera här, men nu är jag tillbaka för slutspurten.

Jag har nu kommit ner till Skåne igen, för att spendera några dagar hos mina nära innan det vankas tävling. Kändes så obeskrivligt skönt att träffa vännerna igen och det känns helt rätt att komma hem igen.

Nu är åtminstone allt bokat: Jag flyttar tillbaka till trelleborg vid årsskiftet.

Har hunnit gå runt på ICA Supermarket, like in the good ol' days och spana in allt gott och HERREGUD vilket sug jag har just nu, det är obeskrivligt! Under dagens fika med min gode vän Nathalie kändes det som en käftsmäll från den kraftigaste karl när jag gick förbi alla godsakerna på Espresso House, att jag dessutom är extra svag för alla säsongsgodbitar som saffran och pepparkakssmaksättningar gör INTE saken bättre kan jag säga!

Träningen går så bra som den kan gå, då det är ganska mycket tömningsträning för tillfället. Tanken var att inte tömma utan gå upp på scen med dagsformen, för att inte riskera att tappa en massa styrka inför styrkemomentet (som en tömning lätt kan orsaka). Men i takt med att anmälningslistan vuxit sig stor och respektingivande så har jag beslutat mig för att trots allt köra en liten tömning. Så dagen har gått i ett ganska så grått och vidrigt tema i form av torsk, isbergssallad och busslaster med vatten och havssalt! Kommer att börja smygladda på torsdagkväll med ungefär 100g kolhydrater från frukt och sedan i samband med att jag stryper vattnet på fredag kommer jag att börja ladda med mat varannan timme: 1. Kokt kyckling+potatis. 2. Ris+frukt och i skrivande stund lockar det minst lika mycket som saffransbakelserna på Espresso house!

Imorgon är sista passet innan tävlingen och det ska bli skönt. Älskar att spendera tid på hemmaplan med alla människor jag älskar.


Var nog med att INTE glömma packa ner det viktigaste "Dumle Pepparkaka". Har tvingat två stycken i min närhet att provsmaka för att ge mig en bedömning och jag har inte blivit mindre sugen kan jag lova!



Var tvungen att stanna till när jag gick förbi den här högen på ICA, herregud! Tvivlar inte en sekund på att folk överväger att ringa efter män i vita rockar för att hämta mig och sätta på en vit tröja med långa ärmar när dom ser mig gå runt och fota mat i butiken dock...

Snart dags att tvinga ner en sked havssalt tillsammans med en massa vatten, känner mig plöfsigare än någonsin... Vilket iofs lite är syftet! :)

Kommentarer, 1 st
Gustaf säger:

Håll i sista vändan nu Jonas så ses vi på DC :))

2011-11-23 @ 20:26:36
URL: http://GustafOllas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback