Warmup blev workout!

Publicerat: 2011-05-09 kl. 10:40:38
"Jag värmer upp med ett lättare crossfit-pass innan jag kör rygg!", tänkte den överambitiöse fitnessfjollan...

... En halvtimme senare låg han ner på löparbandet och hyperventilerade likt en stackars familjefar efter en runda på ullared.

Passet blev min nya favorit:
Tre rundor av följande:
21 overhead squats (40 kg) - 21 Burpees
15 overhead squats - 15 burpees
9 overhead squats - 9 burpees

Direkt följt av:
10 chins
20 burpees
30 pushups
40 situps
50 airsquats
400 m löpning


Det var detta passet som gav mig hultsfredfestivaluppstötningar förra gången och vid de sista 20 burpees så började jag göra märkliga ljud ifrån mig som var omöjliga att kontrollera... "huuuu... huuuu... huuuu!" och tänkte "Helvete, att man ska behöva träna med haklapp?!", men jag klarade mig denna gången.

Så istället för ett hederligt ryggpass efteråt så blev det 7 set dips, med och utan extravikt. Men först skulle jag komma på vad mitt namn var.

Igår hade jag en liten ätardag, som inte blev speciellt upphetsande med facit i hand. Det enda jag hade sug efter var sushi och pannkakor, men nöjde mig med det sistnämnda. Totalt så fick jag i mig lite rostade mackor, pizza, pannkakor och lite choklad.

Kom iväg för att se brorsan lira match åtminstone. Den sparveln har ju lagt proffskorna på hyllan och sadlat om till säljare, så nu tar fotbollen inte lika stor plats. Kul när dom har matcher så nära så att man kan ta sig dit och tjöta lite.


Älskar vädret!                             Ätardag eller ej, lite celsius går alltid ner!


Gav mig på att testa ett nytt mellanmål idag. Då jag ligger relativt högt på fettet just nu så testade jag därför att göra en pudding på 40g whey (choklad) och ca 15g ekologiskt jordnötssmör med skivade jordgubbar och kanel på toppen. Efter första skeden så tjöt jag till likt en pubertal tonårstjej som precis sett säsongspremiären av desperate housewives och tänkte "Om man kunde äta små rosa moln, så är det såhär de hade smakat!". Kort därefter så började det dock att kännas väldigt tjockt och mäktigt. Borde kanske använt lite mer vatten eller minimjölk, hmm..


Kanske inte den mest charmiga bilden, det var åtminstone godare än det ser ut, men inte så gott som det låter!


Ikväll sitter jag med kaffekoppen fastklistrad i handen och avnjuter lite fin fotboll och/eller film!

Hoppas att ni alla har haft en skön helg!



Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback