Return of the fluff!

Publicerat: 2011-05-02 kl. 02:17:34
Ikväll stod man där igen, med mixern, elvispen och de frysta bären i högsta hugg. Visst var man lite ringrostig och fick finna sig i att bären flög all världens väg, men till slut fick jag ihop en ganska hyfsad fluff. Testade att använda Complete Protein 3: Päron/Vanilj och det var heeeelt okej!


Lite kanel och hackade valnötter on the top

Fredagen var en helt okej träningsdag. Morgoncardio i form av 45 minuters promenad och senare på kvällen intog jag gymmet med 15 minuters Crossfit Games Week 2: As many rounds as possible in 15 minutes: 9 deadlifts (70 kg), 12 push-ups, 15 box-jumps. Följt av ett sjysst bröstpass och avslutningsvis 45 minuters promenad på bandet.

Det blir alltid lite blickar när man kör crossfit i ett bra tempo, "Men vad i allsin dar, grabben vilar ju inte, han blir rent svettig!". Kul att det är folk från gymmet som börjar intressera sig för träningsformen och kommer fram och frågar.

Valborg var vilodag och därför körde jag bara en timmes morgoncardio innan jag tog det lugnt resten av dagen. Grillat på kvällen i form av 600g kalkon och grönsallad med lite avokado. I takt med att folk blev mer och mer påverkade av gammelfarmors hostmedicin så valde jag att sätta tofflorna och gå hem för att knoppa in. I min ålder börjar man ju faktiskt ändra tänk - Det kommer en dag imorgon också, som man säger!

Dock kul att jag på förfesten träffar en person som tydligen arbetar på OKQ8 (som tar emot postens paket) som säger "Det var ju hemskt rent vad du beställt protein! Fått in en jäkla massa kg till dig!", då vet man att Mr. Fairing varit i farten!


En liten smygbild på formen. 87-88 kg lätt.

Fick ett litet paket av min väpnare Lasse Fairing, vilket alltid är en fröjd för även den mest deppiga sinnesstämningen. Fick hem lite allt möjligt, men snitzigast var nog trots allt Fairing-överallen á la Dcore som Lasse skickade med.

Fairing kommer även att börja säljas på Oasen (För er läsare som tränar där) och i samband med detta kommer vi (Jag och Michael, främst) att arrangera ett trevligt tävlingsmoment för alla våra medlemmar som vill. Det kommer att vara fina priser, bland annat från just Fairing. Mer information kommer, men jag gör mitt bästa för att det ska bli en trevlig tillställning och något ni medlemmar kommer att gilla! 
                                                                                                          


We built this city on protte!

Hoppas att ni alla fick en trevlig valborg och att inte allt för många av er söp bort flera veckors hårt slit på gymmet! 
                       

500g minikeso har du bottnat i magen och det är startskottet för ett par timmars djup nattsömn, Godnatt på er! 

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback