Kanske dags att överge kolsyran?

Publicerat: 2011-05-22 kl. 19:34:57
I fredags blev det ett nytt crossfit-pass som var riktigt kul:
Burgener warmup: 3 styrkefrivändning, 1 push jerk. 5 set, 90%.
Därefter, på tid 4 varv av:
6 styrkefrivändning, (60 kg)
8 maklyft (samma vikt)
10 lateral jump burpees (över stången)
20 jämfota sidohopp (över stången)
10:15... Ännu ett crossfitbevis på hur jävla otränad man är!

Min stora dumhet är att jag köpt på mig ett lager med kolsyrade smaker av Celsius, vilket resulterar i att jag halvvägs genom mina crossfitpass börjar må ganska kasst och jag ser ut som att jag ska kasta upp lunchen på ett sätt som hade fått den vildaste 14 åriga vodkadebutanten att se ut som vardagsmat.

Idag körde jag istället:
På tid, 500m rodd sedan 5 varv av:
8x chest to bar pull-up
4/4x renegade row (22 kg)
8 boxhopp (60 cm)


Efter detta körde jag vidare på 100 reps bänkpress av 60% max (Eftersom mitt max i bänkpress har gått från 160 till 140 så körde jag därför på blygsamma 80 kg.), tog ungefär 13 minuter.

Har kommit hem och laddat kroppen med ägg, kyckling och potatis och såklart lite kaffe (till ett avsnitt våra vänners liv), snart bär det iväg till gymmet för lite kvällscardio, med tanke på att The Day After Tomorrow utspelar sig utanför fönstret...


Älskar serien!

I lördags passade jag på att fuska en hel del. Det blev lite pannkakor (med betoning på lite, skit!), fika, hamburgare och pizza. Även lite choklad i samband med bion (nya Pirates-filmen).

Snart dags att iväg och vara nyttig, hoppas ni alla har haft en bra helg!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback