"Föreläsningen inställd pga sjukdom."

Publicerat: 2011-05-11 kl. 01:49:04
...och där stod vi igår, en hel flock kriminalvårdare och det kändes som om vi gick i högstadiet igen. "Läraren är inte här.. ska vi gå, ska vi gå?". Vi fick iaf vända på våra klackar och åka hem igen. Tog en trip rakt ner till gymmet där jag spenderade alldeles för lång tid med saker som att dricka kaffe, sitta på deras balkong i solen och att göra absolut ingenting. Efter många om och men tog jag mig så in i gymmet för att köra lite rygg och biceps. Ett pass som gick mycket bra, om än vara något för länge. Gav mig på marklyft för första gången på väldigt länge och stannade redan på 200 kg, vilket var en stor besvikelse för mig.


Innan tränings-mys på bussen med Päron/Vanilj-protein och lite valnötter

Idag var det så "vilodag" vilket innebär cardio. Men det är ju så tråkigt att endast köra cardio på en hel dag så jag bestämde mig för att inleda med ett crossfitpass:

Efter uppvärmning:
6 varv av följande
8 chin-ups
8 renegade rows (22 kg-hantlar)
2 thrusters m hantlarna
10 situps
Sluttiden blev 9.25, vilket jag är ganska nöjd med!


Lite trist att gymmet inte har något riktigt chinsräcke utan vi får nöja oss med ett "chinsräcke" som är fastbultat på en cablecross. Enda nackdelen är att när man hänger i den så gnisslar det mer än om två silverryggsgorillor idkade älskog i en tältsäng, något som tenderar att dra till sig uppmärksamhet.

Nu ikväll har jag suttit och filat lite på Fairing Fitness-tävlingen som vi ska arrangera på gymmet och nu börjar det ta sig.


Kommer att bli ett riktigt kul event!

Hoppas att ni alla haft en bra dag och att ni sover riktigt gott (vilket de flesta säkert gör vid denna tiden)!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback