Chelsea, nu har jag vänt på steken!

Publicerat: 2011-05-26 kl. 08:28:01
I början av min änsålänge väldigt korta och ödmjuka crossfit-karriär antog jag utmaningen att klara 20 rundor Chelsea på under 20 minuter, detta var väl ca tre månader sedan.

Resultatet då blev att jag gav upp i ren frustration efter ca 13 rundor när klockan började närma sig 20 min och förbannade denna träningsform!

Igår provade jag mig på samma utmaning igen och tog mig då genom 20 rundor på under 16.30 och kände då att jag hade mer att ge. Riktigt kul hur pass snabbt man får upp flåset och konditionen med crossfit!


I övrigt har veckan flytit på hur bra som helst. Träningen går bra och jag fortsätter med mina studier på högskolan, två veckor kvar sen är det tillbaka till det vanliga svenssonlivet på jobb.

Sitter just nu och laddar med en kopp kaffe inför mitt fastande morgonpass. Funderar på att inleda passet med en Fitness5-runda för att se hur många reps jag kommer upp i. Målet idag blir 130 reps.


Dagsformen på mina 86 kg

Kommer det inte ett nytt inlägg senare under dagen så kan vi alla dra slutsatsen att jag misslyckats fatalt i mitt F5-försök!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback