Celsius är för dyrt...

Publicerat: 2011-05-04 kl. 01:59:00

...för att spy upp!

Det var tanken som slog mig halvvägs genom dagens crossfit pass:

3 rundor av följande:
21 overhead squats + 21 burpees
15 overhead squats + 15 burpees
9 overhead squats   + 15 burpees
Sedan fortsatte jag med:
10 chins
20 burpees
30 pushups
40 situps
50 airsquats
400m running

Under andra varvet av första delen så kom så celsiusen upp igen. Jag tycker det är ren idioti att behöva spy under ett träningspass och tycker inte det är det minsta hardcore, men idag kunde jag inte hålla tillbaka. Var bara att bita ihop och köra klart.

Efter detta körde jag några högreps biceps och lite högreps mage, men eftersom jag var så fruktansvärt slut så nöjde jag mig sedan med 25 min lugn cardio innan jag begav mig hemåt.

När vi ändå är inne på ämnet crossfit så hade jag introduktion med Daniel från gymmet igår. Daniel hade bokat en tid med mig för att få möjligheten att gå genom några crossfit pass och lära sig lite grundligt kring det. Halvvägs genom första passet började man få höra lite ett och annat "Åh fyfan... Jag borde laddat mer!... Jag måste spy!... Det går inte!", blandat med diverse könsord.

Efteråt så verkade han dock väldigt nöjd med den nya träningsmetoden han fått uppleva och när jag träffade honom dagen efter (idag) så berättade han att efter sitt pass, hemma i soffan så tänkte han "Aldrig mer!!!", men att efter ha sovit på saken så tyckte han att det var väldigt kul, utmanande och jag kan tänka mig att det kommer öppna en ny dimension för Daniel och hans träning.

-"Your workout is our warm-up!" - Dennis Jantell (Athletic Fitness-profil, numera Crossfit-Guru)


Oavsett tillfälle så har jag väldigt svårt att tacka nej till en utmaning gällande fysisk prestation. Här är jag i högform på valborgsmässoafton efter att ha antagit ett vad gällandes "armhävningar" ståendes på händer.

Efteråt såg Peter sin första och enda chans för kvällen:


I dagarna visade jag stolt upp min Fairing-overall för Mathilda. Tog på mig jackan och slår några coola poser under tiden jag säger "Kolla coola killen!" och pekar på mina Fairing-logotyper. Mathilda som då tittar upp från sin dator behöver bara en halv sekund för att ge sitt utlåtande: "Fan vad töntiga ni är..." -"I beg to differ!" (som ove hade sagt)

Ja vad ska man säga... Vissa har ingen smak!


Kommentarer, 3 st
Sammy säger:

Tja! Läser din blogg så fort den är uppdaterad, måste säga att du är grym på att skriva! Roliga inlägg och intressant träning :) Kul att du uppdaterar oftare nuförtiden. Kör hårt!

2011-05-04 @ 13:35:36
Jonas Olsson säger:

Hej Sammy,



Kul att du tycker det och kul att du kommenterar! Verkar finnas en hel del läsare, men dåligt med kommentarer :)



Ska hålla bloggen vid liv nu tänkte jag, i samband med mina nya mål, så hoppas du fortsätter läsa och kommer med synpunkter på vad som skrivs och/eller vad som borde skrivas! :)

2011-05-04 @ 13:46:43
URL: http://jflex.blogg.se/
Per säger:

Da får jag med kommentera lite!

Grym blogg Jonas! Riktigt kul att du uppdaterar oftare :)

Följer den dagligen. Lätt topp 3 bästa bloggar jag följer :)

Go Hard!!

2011-05-04 @ 18:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback