Att leva som student

Publicerat: 2011-05-05 kl. 23:14:01
Jag börjar få lite förståelse för människorna med skyhöga CSN-skulder som vägrar att ta sig ut i vuxenlivet utan kastar sig över alla kurser som finns. Allt för att få fortsätta sova till tolv om dagarna och dricka vin i parken hela kvällarna.

I mitt arbete ingår det att någon gång under anställningen genomgå en två månader lång högskolekurs, något jag just nu gör på Malmö högskola. Visst, många där har det kämpigt. De kämpar sig upp för att få i sig lite yoghurt och kaffe, för att läsa någon timme sedan vara uppe halva nätterna. Visst låter det jobbigt?

Skämt åsido, det jag vill ha sagt är att under den här perioden har man en hel del tid över, då man slipper pendlingstiderna all planering vad gäller övrig logistik utan man kan hugga tag i sina åtaganden precis när man känner för det. I normala fall har jag en obekväm sträcka till jobb, så jag njuter av att "jobba hemifrån" just nu.


Lite celle och Amino Rush för att kicka igång passet!

Idag blev det ett halvseriöst benpass, är inne i en period där jag tycker benträningen är rena pesten och försöker bota det genom att köra mycket superset och dylikt. Efteråt körde jag på med en hel del chins- och dipsset, både med och utan extravikt.

Fått dille på att steka kyckling i ekologiskt jordnötssmör nu. Använder ungefär 25-30g till 600g kyckling vilket räcker med råge, däremot skulle man kanske behöva någon sorts matgrädde för att få till en riktig jordnötssås. Tips någon?


Myser i munnen!

Vi kommer längre i planeringen av tävlingseventet uppe på Sports Club Oasen och det verkar vara många som är intresserade och taggade. Ser redan några som övar ute i gymmet. Tävlingen kommer att gå i ungefär samma anda som Fitness5, dvs fem grenar (Män: Bänkpress, bicepscurl, knäböj, chins och dips. Damer: Bänkpress, bicepscurl, knäböj, dips mellan två bänkar samt rodd på tid). Kommer bli en spännande och trevlig dag med fina priser i potten, men givetvis uppdaterar vi med information uppe på gymmet, men även här. Haffa mig gärna på gymmet och fråga!

Sofia, som tänker delta i tävlingen skrev till mig igår: -"Idag fick jag ihop 33 reps i knäböjen!", så ni andra: känn pressen! (Tjejer knäböjer på 75% av sin kroppsvikt.)



En liten biceps innan sänggående

Kommentarer, 2 st
jonas månsson säger:

Hej!!!

Milda mat 4% fett, rätt krämig och rätt god matlagningsgrädde!!! visst är den mer syntetiskt i smaken än vispgrädde, men HELT OK!!!!

2011-05-06 @ 08:59:53
URL: http://www.metrobloggen.se/jonasmansson
Jenny Pariola säger:

Den har jag missat, tävlingen alltså. Var finns infon? När är det?

Fast det är klart, jag tror bara att jag kan göra bra i benböj och inget av det andra! haha...

Är det ett återkommande evenemang?

2011-05-06 @ 20:40:08
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback