Sushi-inspirerat triangeldrama...

Publicerat: 2011-06-25 kl. 05:54:14
Haft min "helg" mitt i mitten av veckan så det har blivit en hel del pass, i brist på annat att göra. Vädret har ju varit sisådär nere i Trelleborg - Skånes Hawaii.

Veckans cravings har utan tvekan varit sushi. Blev tre sushinights här hemma till några avsnitt solsidan och total avkoppling. Alldeles underbart, speciellt när jag i skrivande stund sitter och äter frukost vid datorn, klockan står på 05:46 och det är snart dags att bege sig till jobb.


Vågar snart inte mig dit fler gånger, då kvinnan alltid reagerar med "åååååh, så stooooora aaaarmar du haaaaar! Kan du inte ge lite till honom?!" och pekar mot sin karl som står och gör maten, vilket resulterar i att han huttrar lite bittert för sig själv.

Igår hade jag träningsvärk i ungefär hela kroppen, vilket gjorde det svårt för mig att köra något hederligt gympass. Det slutade i att jag körde två stycken crossfitpass med lite efterföljande cardio, ett på förmiddagen och ett på kvällen.
Det första passet var:
4 varv, på tid:
6 marklyft (100 kg)
8 ryska svingar (20 kg)
8 lateral jump burpees
20 jumping jacks
Sluttiden blev 7:23, vilket var mycket snabbare än vad jag hade tänkt mig.

Kvällens pass blev ett försök till Crossfitpassens crossfitpass, Fran!
På tid:
21 thrusters (42 kg)
21 chins
15 thrusters (42 kg)
15 chins
9 thrusters (42 kg)
9 chins
Sluttiden blev drygt 4:30, vilket var lite sämre än jag hoppats på trots att det var första försöket och att jag kanske inte gav 110%. Nästa gång är målet att komma under 4:00. Världsrekordet ligger på 1:53, det svenska rekordet ligger på 2:45 (av ingen mindre än Ako Rahim).

Bifogar en video på försöket:


Men nu hägrar ett tiotal timmars arbete i statlig tjänst. Hoppas att ni alla hade en underbar midsommar och att ni inte är helt för slitna idag!


Kommentarer, 1 st
Linn säger:

Kör en video med lite poser i enbart boxers istället för att hoppa omkring. Ge nu damerna vad de vill ha.

2011-06-26 @ 15:12:30
URL: http://www.lihdra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback