Styrketräning = Semester...

Publicerat: 2011-06-06 kl. 00:34:59
... ni har läst det förr, men jag skriver det igen: Crossfit är för jävla jobbigt må jag säga!

Gårdagens pass var, på tid:
50 chins
10 burpees
40 chins
20 burpees
30 chins
30 burpees
20 chins
40 burpees
10 chins
50 burpees

Sluttiden låg på ca 23:30.. Fram till sista omgången burpees låg jag på en bra tid, men kroppen började strejka och de sista burpeesen såg nog mer ut som en nyligen plasthöftsopererad pensionär i ett hopptorn än vad det gjorde regelrätta burpees. Efter detta blev det en lång promenad i solskenet!


Så här pigg och svettig såg jag ut efter passet, inte speciellt kaxig här!

Så idag när det "bara" var ett axel/triceps-pass på schemat så kändes det som rena semestern - Skönt!

Efteråt blev det två stycken av mina "light pizza", som smakar för jävla gott!


Per Pizza: 307 kcal. Protein: 30g. Kolhydrater: 20g. Fett: 10g.

Imorgon är jag ledig, så kommer spendera nationaldagen på samma sätt som idag, på balkongen iförd badbyxor och en kopp kaffe i handen!


Sådär lagom svettigt!

Nu ska jag återgå till soffan för att se resten av Miami Vice.. Trots att man har sett filmen tidigare så envisas man med att spendera nästan tre timmar för att se den igen.. MED reklam dessutom?! Nåja, frisk har jag då aldrig varit.

Kommentarer, 4 st
Per säger:

Kommer recept på pizzan Jonas ?

Fortsätt blogga så flitigt som du gör nu :)

Alltid lika skön läsning :)

2011-06-07 @ 19:18:57
Hans Erik säger:

Vad fan är burpees :O

2011-06-10 @ 16:00:50
URL: http://www.xn--styrketrninghemma-xqb.se/
Per säger:

Kommer recept på pizzan Jonas ?

Fortsätt blogga så flitigt som du gör nu :)

Alltid lika skön läsning :)



2011-06-22 @ 08:56:38
Mia Nylund säger:

Goddag! vad spännande din blogg är! kommer med all säkerhet läsa dina inlägg igen! :p Ha en kul helg ;)

2011-06-28 @ 18:27:30
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback