Lite böj på det...

Publicerat: 2011-06-22 kl. 00:25:51
Med risk för att trampa någon på tårna nu, så måste jag ändå erkänna att knäböjen i Fitness5 under Fitnessdagen i Göteborg var ganska dåliga (flertalet låg på 0-5 reps). Detta motiverade mig till att ta tag i min benträning igen på allvar, en benträning som sedan tävlingen i December har varit ungefär lika hardcore som en uppesittarkväll med bingolotto.

Det blev ett riktigt bra pass, även om det krävdes att jag gjorde ifrån mig ljud som mycket väl hade kunnat passa in som ljudeffekt i någon sagan om ringen-film.

Min Fitness5-vikt i böj (dvs 86*1,5) är 130 kg och jag mäktade med 10 st godkända böjar. Något jag inte är speciellt nöjd med, men en hyfsad siffra att utgå från. När nästa benpass hägrar har jag 12 som mål. Efter detta började jag jaga vikt och slutade på en djup 2:a på 150 kg, vilket var högt över förväntan för min del, då jag känt mig otroligt svag i benen de senaste månaderna.

Idag hade jag genomgång av Crossfit med Jörgen och Daniel uppe på gymmet. Tanken var att låta dem känna på lite blandat inom träningsformen, men de båda gick in i väggen inom fem minuter av passet, för att citera daniel: "Jag kände direkt när jag tog i stången för första gången att detta kommer aldrig gå!". Jag lyckades dock få dem att inse allvaret i att inte fullfölja ett crossfitschema, oavsett hur jobbigt det är och hur lång tid det tar så kör man på hela vägen in i mål!

Efter jag rastat grabbarna så körde jag själv ett chins- och dips-pass, varierat med- och utan viktbälte.
7 set chins, 7 set dips och några set mage.

I samband med lite uphill-promenad på bandet hade jag överläggning med mig själv om hurvida jag skulle unna mig lite sushi efter passet... det slutade så här:

Solsidan, sushi och protein... Total njutning och livskvalitet för mig!

Imorgon blir det en tidig morgonpromenad, följt av frukost, vila, förmiddagscrossfit, lunch, vila, ryggpass på kvällen... och sushi kanske?

Avslutar med att visa upp mitt tunga träningslinne:

För er som kollar på Zhasni-videos på youtube så känns detta kanske igen?

Hoppas att ni kära fitnessfjollor sover gott där ute! Vi hörs imorn!


Kommentarer, 1 st
Babbi - Bloggdesigner ♥ Fotograf säger:

Snyggt linne!

2011-08-31 @ 11:39:08
URL: http://babbi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback