Kladdkaksångest!

Publicerat: 2011-06-10 kl. 06:10:21
I onsdags bjöd jag hem mormor på middag. Det bjöds på färsrullader och kladdkaka! Något som resulterade i att under tiden den kära damen hinkade i sig sitt efter maten-kaffe så försökte jag på ett smidigt sätt försöka glida runt i lägenheten och byta om till träningskläder samtidigt som jag instämde i allt hon sa "Mm... Jasså?... Oooooja!", för att det på så sätt inte skulle framgå lika tydligt vilket träningsmissbruk jag har. Så efter att ha lämnat av henne hos sig så körde jag upp till gymmet för dagens andra pass.


Frukost vid datorn, klassiker i casa de olsson!

Varierar min havregrynsgröt med miniyoghurt från arla. 100g är ca 35 kcal, vilket är helt överkomligt kombinerat med lite sjysst müsli och jordgubbar.


Glassen var precis så god som jag hade hoppats på! Får väl unna mig en till under helgen som kommer! Något som dock har bidragit till diverse ångestblandade känslor är att jag inte har hittat ett enda paket av min nya passion: GB Glass Nogger i halvliter-förpackning. Har begravt huvudet i alla ICA-butiker i stan flertalet gånger under veckan utan framgång, nu börjar jag bli regelrätt orolig!


Lättpåverkad, som vanligt!

Såg annonsen i en skönlitterär tidning som jag har glömt namnet på (host, slitz, host) och såg hur behovet av nya träningslurar växte. Kvällen därpå började mina nuvarande hörlurar att få mer påtagliga frispel då de av mitt ihållande träningssvettande till slut satte tofflorna och började höja/sänka volymen okontrollerat, pausa, osv. Så dessa var välkomna!

Men hur som haver, gott folk, nu börjar klockan närma sig 6.00 och jag ska göra mig klar för gymmet innan jag rullar mot mitt kära arbete! Fredag, i alla bemärkelser, även för mig, vilket innebär två dagars ledighet för mig efter arbetspassets slut - Yes!

Hoppas att ni alla har haft en fantastisk vecka och att ni får en miiinst lika fantastisk helg, det tänker minsann jag ha!


Kommentarer, 1 st
Anonym säger:

Kolla Citygross min vänn :)

2011-06-17 @ 20:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback