Känslan av ålderdom smyger sig på...

Publicerat: 2011-06-30 kl. 22:43:56
...likt en saftig elräkning som får en att förbanna Benjamin Franklin och allt det jobb han la ner för att uppfinna det som i modern tid ska komma att ruinera oss stackars imbeciller.

I normala fall så har vi väldigt tacksamma schema som tvingas oss att börja tidigt (7.00) inte mer än 2-3 dagar i sträck, efter detta har vi antingen ett kvällspass eller en ledig dag. På så sätt har jag, som INTE är en morgonmänniska, aldrig hunnit bli speciellt sliten utan har alltid haft en ledig dag eller en sovmorgon att sova ut på. Denna veckan har jag dock lyckats med bedriften att börja 7.00 samtliga dagar, och när jag hade en ledig dag i tisdags så valde jag att gå upp vid 6.30 för ett tidigt pass (efter bara tre-fyra timmars sömn), som sedan följdes upp av ytterliggare två pass senare under dagen.

Så idag har jag känt mig äldre än det mest nergågna ålderdomshemmet, vilket resulterade i en vilodag och en STOR portion av ett av mina favoritmål: Makaronstuvning och falukorv!

(Detta blir nog årets mest gnälliga inlägg)

Utöver detta så känner jag en sjuhelvetes stress över den hägrande helgen. Min bror, som för övrigt betyder allt för mig, ska gifta sig och det blir ett stort bröllop en bra bit uppåt i landet. Givetvis är jag oerhört spänd och nervös inför detta... Det känns nästan som om det är Jag som ska gifta mig?!

Har åtminstone fått packat väskan inför resan imorgon. Troligtvis har jag glömt det mesta...

Men men, som ni förstår så lär kosthållningen och träningen gå under rubriceringen "Kungarna av tylösand", snarare än under "Decembercupen 2011"... Det får ni ha överseende med!

Om vi inte hörs under helgen så hoppas jag att alla ni läsare får en fantastisk helg och att ni lämnar en underbar vecka bakom er! Vi hörs på söndag!

Kommentarer, 2 st
Emelie säger:

Åhh bröllop fasen va roligt :)

2011-07-04 @ 09:19:15
URL: http://emelieullberg.blogspot.se
Emelie säger:

Åhh bröllop fasen va roligt :)

2011-07-04 @ 09:19:27
URL: http://emelieullberg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback