Det är mycket man ska hinna med!

Publicerat: 2011-06-29 kl. 05:34:19
Ätardagens vara eller icke vara är ständigt en het fråga och efter att ha kört dieter både med och utan ätardagar så har jag fastställt att jag aldrig kommer ha en diet utan gamla hederliga ätardagar.

Faktum är att de år jag haft som bäst form så har jag haft en regelrätt ätardag en gång i veckan där jag ätit fritt under hela dagen och jag anser mig vara i behov av detta. Jag är en person som älskar att umgås med mina vänner och om jag under en fyra månader lång diet inte kan planera in en grabbkväll eller en kväll i malmö med mat, bio och godis så tappar jag livsgnistan relativt snabbt.

Kanske är det den ökade motivationen och gnistan jag får av att vetskapen att jag "snart" ska få äta vad jag vill som gör att jag tränar hårdare och ökar mängden cardio, vilket i sin tur resulterar i en bättre form i slutet av veckan (trots ätardagen)?


Om nöden faller på så har jag alltid ett glasslager hemma!

Jag hade ju planer på att ställa upp i SM i Athletic Fitness men då något annat kom emellan så slopade jag de planerna, sedan dess har jag fortsatt att dieta något halvhjärtat för att hålla en okej form över sommaren, sen för att jag inte tycker det är en så värst stor uppoffring. Så i måndags hade jag en ätardag och det är minsann mycket man ska hinna med!

På jobbet blev det inte speciellt mycket mer än husmanskost till lunch och något litet choklad, så när jag kom hem på kvällen så gällde det att vara effektiv! Satt ute i stan och avnjöt en pizza, följt av filmkväll á la Johan Falk och massor av godis och glass i soffan hela kvällen.


Blev kanske något slätare av allt gottis, men det brukar rinna av efter någon dag.

Igår var jag således ledig vilket innebär en hel del träning. Jag började dagen med en skön morgonpromenad i solen, följt av frukost och vila. Eftermiddagen spenderade jag med ett chins/dips-pass på gymmet: 7 set chins, 7 set dips, 2 set myo-reps bicepscurl, 2 set triceps och lite mage. Hem, äta, duscha, ta en kaffe i stan, avnjuta VM-fotboll i form av Sverige-Colombia och sedan när kvällen nalkades så körde jag ett hederligt benpass. Gjorde en djup tvåa på 160 vilket jag är riktigt nöjd med! (Dock inte raw). Eftersom jag kommer satsa på bland annat Fitness5 nästa år så borde jag köra lite mer högreps på lägre vikt, men det är ju så kul att jaga kg i böjen, speciellt när man är så klen som jag!


Så efter sista passet roffade jag åt mig ett flak Celsius och började vandra hemåt. Sov väldigt gott inatt kan jag säga!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback