Världens kanske mest stressade semesterfirare...

Publicerat: 2011-07-19 kl. 23:28:49
Trots att jag för tillfället är i början av min sommarsemester så är jag fylld av diverse stressmoment.

Framförallt så är det min hägrande flytt till Norrköping som ligger i mitt bakhuvud och gör mig lite spänd.

Jag gör mitt bästa för att koppla av, men oavsett vilken metod jag använder så leder det ingenvart. Så har ni några tips på hur man kopplar av på bästa sätt så välkomnar jag dessa varmt! Jag är för ung för att lida av underliggande stress. Räknade med att slippa denna stress och ständiga oro tills den dagen då jag har en dotter i tonåren som umgås med suspekta gymkillar sent in på kvällarna!

Dagens höjdpunkt får jag säga var hamburgaren på Tusenoch2 i Trelleborg. Har varit på väg dit för att avnjuta en burgare tidigare, men det har alltid dykt upp saker som kommit emellan, men så idag fick jag äntligen chansen att slå mig ner med två goda vänner och njuta - och soooom jag njöt! Kommer bli fler luncher där under semestern kan jag säga!


Fullkomligt magiskt.. Myspys i munnen, skulle man kunna säga!

Efter detta gick jag och Robin runt hörnet för en kopp kaffe, som sagt, semesterfirare!

En annan trevlig matupplevelse, om än nååågot nyttigare än hamburgaren ovan, har varit proteinpankakorna, signerade Kristian Sewén.


ca 4-6 pannkakor (beroende på tjocklek/storlek)
1 dl proteinpulver (Jag valde Complete Protein Blåbär/Vanilj)
5 msk fullkornsvetemjöl
250g kvarg (lätt)
2 hela ägg
2 äggvitor
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
olja till stekning

Kan helt klart rekommendera dessa pannkakorna! Jag har till lite lågkalori-jordgubbsylt, smaskens!

I övrigt fungerar träningen hyfsat. Ledigheten/tristessen gör att jag tränar mer än vad jag egentligen vill eller borde, så träningsspliten förändras från dag till dag tycker jag. Allt för att kunna träna oftare och fördriva tiden något.

Jag önskar jag hade det i mig att koppla av och finna glädje i att unna mig någonting, just nu är det oroväckande glest på den fronten.



Dags att downa lite kvarg, keso och jordgubbar sen sova riktigt gott i soffan ett par timmar! Ciao!

Kommentarer, 1 st
Jenny Pariola säger:

mitt hetaste tips för att stressa ner är enkelt: umgås med min man, han icke-stressaren nr1.

2011-07-20 @ 16:18:08
URL: http://jennypariola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback