Ordningen återställd!

Publicerat: 2011-01-26 kl. 18:04:39

Då jag varit bortom tillgång till internet den senaste tiden pga flytt så har det varit lite tomt med uppdateringar. Nu är dock ordningen återställd och jag kan spendera mina kvällar med att titta på diverse meningslösa youtubeklipp igen!

Kort om flytten så kan man väl säga att den har gått bra. Det har (och fortsätter) genomlidits en hel del migränattacker och tuppjuck av undertecknad. Att gå på IKEA med en kvinna vars händer tycks ha en otrolig dragningskraft till "saker man behöver" är inget jag rekommenderar till någon man där ute i vårt avlånga land!

En annan sak som fascinerar mig med kvinnor är processen de har när det gäller inköp. Det är tre uppenbara steg:
1: Följa - Övervakar, följer snällt efter sin man för att se och iakta åt vilket håll han är på väg.
2: Vägleda - "Tycker vi verkligen denna är fin *rynkar på näsan*" (Notera "VI:et") för att uppenbart påpeka att "Nej, lilla värdelösa gubben, du är ju totalt smaklös".
3: Styra - "Nu blir det denna som vi ska ha.", för att understryka det faktum att man som man i ett förhållande är fullkomligt underlägsen och inflytelselös vad gäller beslutsfattande.

Hur vi män än gör så får vi bannemig sitta längst bak i taxin, så att säga. Så grabbar, slipp besväret och den bortslösade tiden och hoppa rakt till punkt 3!


Dokumenterade Thilda special på IKEA (glas vitt och en kanelbulle), vilket resulterade i hennes högra rallarsving.



I samband med flytten så passade Thilda på att gå igenom mina proteinburkar och betygsätta dess doft(/stank?). Ingen blev godkänd kan jag säga.


Så här ser det ut under handbolls-vm när ens "bättre hälft" bestämmer sig för att slänga ens tv-fot!

Träningen går bra, bortsett från en axel som krånglar. Under ett av mina crossfitpass då jag var uppe i mina (uppskattningsvis) 80000 armhävningar som det plötsligt knastrade till lite.. och sedan dess har jag haft lite smärta som kommer och går. Att vi dessutom över mycket självskydd på jobb, som involverar axlarna, gör ju inte saken bättre!

Men trots flytten så blir det en träningsvecka i stil med följande: 4 dagar styrka, 1-2 dagar löpning eller crossfit.

Men tiden läker alla sår sägs det, så förhoppningsvis så är det något som försvinner. För vem inom gymvärlden har aldrig haft en krånglande axel?!


Kommentarer, 1 st
M i m m i s | D e s i g n säger:

Hej Jonas!



Din bloggdesign är klar sedan en vecka tillbaka. Kolla mejlen :)



Ha det bra,

Mvh Mimmi

2011-01-28 @ 22:00:26
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback