Nyårslöftet verkar få vänta på sig...

Publicerat: 2011-01-09 kl. 18:43:53

Att arbeta med bloggdesign verkara vara ett slitsamt yrke då de personerna som tagit sig ann det tar sin goda tid på sig. Resultatet blir ju att ni kära bloggläsare får lida i väntan på mina nya inlägg. Ett lidande jag dock tror att ni klarar att leva med! (Förhoppningsvis börjar det hända grejer med designen väldigt snart dock!)


Jul- och nyår har kantats av en hel del semesterdagar vilket har gett utrymme till lugn och ro men även mycket träning. Har verkligen fastnat för min nya träning i form av intervallträning och crossfit och får påminna mig själv om att gymträningen är basen, för att inte komma av mig helt för mycket.

Favoritpasset vad gäller crossfit är just nu "Murph":
1 mile löpning
100 chins
200 situps
300 squats
1 mile löpning

Efter att ha kört passet en tredje gång är jag nere på strax över 45 minuter, vilket jag tycker inte är så illa pinkat för en avdankad juniorbaddibilder som mig! Att jag å andra sidan ligger utslagen på löparbandet efter den sista löpningen och skriker som en kalvande kossa tar ju bort lite av min "ärofyllda" prestation.


Kaplan som får till ett ganska hyfsat rekord på Crossfit "Fran".

Gymträningen går fortsatt bra. Dags att gå in i en ny period av lågreps i en till två veckor, innan jag sedan kör en kort period med högreps, för att sedan återgå till "defaultperioden".


Vi är som gjorda för varandra!

Avslutar med ett citat från Mathilda aka "Renlevnadsmänniskan":
"Fyfan vad deprimerande.. Jag laddade ner 'IKEA kondis'-appen för ja, helt ärligt så trodde jag att det var en massa namnam. Sen visar det sig vara en manual för hur mycket man måste jogga efter varje typ av kaka eller bakelse. Nu vill jag bara sätta mig i duschen och böla.."

Ja vad ska man säga, ibland träffar verkligheten en som en cricketkula i revbenen.

Idag har jag medvetet hållt tillbaka på kolhydraterna under dagen för att jag ikväll ska kunna spendera lite kvalitetstid med mina två vänner Ben och Jerry. Det brukar sluta i en magisk symbios när vi sammanträder! Half baked - take no prisoners!

Sköt om er!


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback