En dag med grabbarna på gymmet...

Publicerat: 2011-01-13 kl. 23:28:39

Tog med mig mina homeboys Ragge och Furre idag på ett pass uppe på Oasen... Ragge har ju sin vana trogen som mest hålligång precis innan passet medans Furre är den som håller mig mest sällskap under själva lyftandet.


Vi inledde med lite paralympicsklassad posering. Här kör vi en syncad dubbel biceps framifrån.
(Obs. Det var inte lätt att hålla de små rackarna på plats!)


Furre slängde sig rakt ner i smithmaskinen och började köra sned press.. Här fastnade han dock och eftersom jag hade fullt upp med dokumentationen så fick han ligga där ett tag.


Varpå han valde att mingla lite med Julle vid drickfontänen istället... Lite dålig förlorare han där.

Som ni märker så var det ingen jättehändelserik träning idag! Blev ett bra axelpass trots lite känning i vänsteraxel. Nu känner man att man börjar närma sig silveråldern (24 om sex veckor). Det är bara en tidsfråga innan höften börjar krånga vid en viss temperatur... De gråa håren har jag ju redan i massor, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på kvinnan i mitt liv.

Fick iallafall rundat av passet med 30 minuters intervallträning, vilket jag behöver. Har blivit lite slarv med det på sistone eftersom det varit uppstart på utbildningen vilket medfört en del läxor. Det känns skönt att få använda sig utav ordet "läxor"... Det kompenserar lite för min dåliga rygg och min förbokade rullator.

Börjar bli mer och mer skötsam vad gäller kosten generellt. Hade en rejäl grisperiod efter tävlingen och ökade snabbt upp till 97 kg i vätska. Men efter ett par veckor bestående av husmanskost och en hel del tonfisk och kyckling så börjar man återgå till det normala. Även aminosyrorna duggar tätt igen till skillnad från diverse protein- och kolhydratpulver.

Vore ju kul om man kunde vara tight och fin till sommaren iaf, även om det känns långt borta då snöflingor stora som boule-klot just nu faller ner på den skånska rivieran!

Detta som unga killar syftar på när dom säger "Alltså jag kan ju svinga upp den här tunga vikten men ändå är jag inte speciellt stor... Jag är starkare än grov helt enkelt!"?


Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback