Personkemi at it's best...

Publicerat: 2011-02-28 kl. 06:22:38
Gick in på ett lokalt snabbköp för att växla en femhundralapp. Kassörskan frågar "Vad vill du växla till.. fem hundralappar?" varpå jag svarar "Ja och gärna sex om det går bra!"... Kassörskan tittar på mig med en märklig blick och "Vafan sa han till mig?!"-vibbarna är påtagliga. Jag försöker givetvis förklara mig på ett snyggt sätt, vilket givetvis gör det hela mer pinsamt: -"Ja alltså du vet.. fem hundralappar, gärna sex hundralappar om det går?... Skämtet nådde inte hela vägen över disken här va?". Innan jag går försäkrar jag mig genom att fråga "Så du förstod skämtet nu, så inte polisen står utanför och väntar på mig här?", då fick jag iaf ett litet skratt. Not my finest moment!

Närmar mig mitt mål nu att springa 2 km på under 9 minuter, även om det tar emot rejält i benen. Har tidigare inte haft några riktiga löparskor men i samband med Mr Fotboll var nere i helgen (min kära bror) så fick jag ett par av hans löparskor. Killen är ju sponsrad och får ett gäng nya dojor lite då och då, så nu känns det som att jag går åp moln, jämfört med mina lyftardojor á la brottarskor. Nuvarande 2 km-tiden är 9.05 och försöker att hitta rätt metod för att klara tiden så bra som möjligt.


Drog med mig Mathilda på möbeljakt i helgen, som alltid är en lika traumatisk upplevelse. Hon la ribban direkt när jag stannar för att tanka: "Du går in och köper gifflar åt mig!".. "Tjejen har ju varit utomlands och inte fått gifflar på två veckor, så det är väl klart hon ska få det!" tänker jag. När jag kommer ut i bilen igen tittar hon dockpå mig med död i blicken och säger "Jonas, dessa gifflarna är bakade för tre dagar sedan, tre! Hur tänkte du här?". Det är inte lätt att tillfredställa en finsmakare av sötsaker.

Kommer hem och släpper av Thilda ihop med möblerna innan jag direkt kör vidare för att skjutsa min bror till festligheter (När han är nere och hälsar på så är det många som vill ha en bit av honom). Hemma igen har jag med mig pizza och en påse godis från hemmakväll. Efter maten när jag börjar med möblerna så lägger hon sig i soffan, när jag frågar "Ska du inte hjälpa till här?" så säger hon "Nä.. men jag tittar gärna på!", lägger upp fötterna och roffar åt sig den stora godispåsen... En dag kommer hon bli en fantastisk arbetsledare!

Sovmorgon idag vilket innebär en tidig träning. Är skönt med morgonträning på många sätt. Att variera tiden man entrar gymmet är alltid kul, slippa trängas bland maskinerna, samt att få ha kvällen över till annat samtidigt som man har ett lugnt samvete!


En liten maskerad formbild på väg till gymmet!

Hoppas att ni alla får en härlig måndag och givetvis en fortsatt bra vecka!

Kommentarer, 1 st
Mia säger:

HAHA sjukt kul! Du skulle väntat & se vad hon svarat, who knows... Hon hade kanske ett bra svar ;P

2011-03-09 @ 10:26:11
URL: http://fitnessguru.se/miiahansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback