Ett skepp kommer lastat...

Publicerat: 2011-02-19 kl. 23:40:51
...med vitt guld, förpackat i rött!


20 kg kärlek!

Det känns som om jag inte tränar längre. Eftersom jag inte tränar triceps/biceps längre så blir passen mycket kortare än vanligt, fokus är som sagt på rygg och bröst. Benträningen är lite annorlunda nu då jag kör mycket löpträning. Så det blir 3-4 gympass i veckan á 45 minuter och 3-4 löppass i veckan, ändå känns det som att jag gått ner på halvtid vad gäller träning(!?) - Märkligt...

Målet just nu är att på så kort tid som möjligt springa 2 km. En heffaklump som mig har utgångspunkt 9.20 men har som mål att inom en månad ha kommit ner till under 9 minuter, om Forrest Gump kan göra det så kan minsann jag!

Funderar på att upprätta ett schema vad gäller träning med ungefär den nuvarande träningsmängden, bara för att visa för mig själv att jag faktiskt följer mina uppsatta mål utan att känna mig otillfredställd.

Helgens projekt har bestått av få hem min nya soffa. I fredags fick jag sitta hemma under eftermiddagen för att invänta två möbelkillar som skulle visa sig vara de mest oambitiösa någonsin. Efter att försökt lyfta upp soffan i 5 minuter så ger dem upp och kör tillbaka - utan att ha levererat min soffa.

Skogstokig som jag blev ringde jag till företaget och sa ett par väl valda ord innan jag och en bekant själva gav oss på att få hem soffan dagen efter. "Det är INGA som helst problem att få upp den, ABSOLUT inte!"... Efter två timmars juckande började vi förstå att möbelkillarna kanske hade en poäng.

Till slut, efter många om och men, svordomar, arga diskussioner med grannar och "VI MÅSTE ROTERA DEN" så gick soffan in. På bekostnad av att vi fick skruva loss två dörrar, dörrkarm, garderober och dylikt, värre än det jobbigaste cardiopasset! Men nu står den där och ser sådär lagom mysig och inbjudande ut!

Hoppas att ni alla out there har en bra helg!

Kommentarer, 0 st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback