Brottsoffer!

Publicerat: 2011-02-03 kl. 20:34:07
Ja ni läste rätt! Jag har blivit utsatt för tung brottslighet...

Det var en sen, regnig vinterkväll... Undertecknad befann sig i duschen då det plötsligt ringer på dörren! Jag smyger ut i hallen i ett badlakan och genom titthålet ser jag min (uppskattningsvis) 100 år gamla granne stå med rullatorn i högsta hugg.

Omtänksam som jag är så tänker jag "öppnar jag dörren nu så får den lilla gumman en hjärtinfarkt eller något, det får vänta!" och då jag precis är på väg att titta bort ser jag hon ta ett steg mot dorren... hon närmar sig... pulsen ökar... jag knyter näven i förberedelse och då händer det, PANG, tantan sträcker sig upp och TAR min morgontidning som hänger utanför dörren! Jag, givetvis i chock efter det inträffade, pendlar mellan tankarna om att slå upp dörren och fråga vederbörande om vad fan hon håller på med, medans den andra halvan av mig bara vill sätta på en KENT-skiva på hög volym, sätta mig i duschen och gråta ut ordentligt... Då jag ser att hon vänder sig om och stirrar mot min dörr halvvägs in i sin egen lägenhet, så valde jag att göra det sistnämda.

Akta er där ute! 'Pensionärsjävlar' ger dagens ålderdom osunda idéer kan jag lova!

Men nog om det!

Då min vänsteraxel varit tillfälligt out of order så har många pass gått i improvisationens tecken. Bröst och axelövningar med fria vikter har varit nästintill omöjligt och jag har fått försöka få ut så mycket av passen genom maskiner och långa stunder skrikandes i smithmaskinen.

Jag har även idag gjort årets första joggingpass utomhus, vilket var skönt men även fullkomligt traumatiskt för hela min underkropp. Den här konstilationen av kroppsdelar är som bekant gjord för allt annat än långa stunder av löpning (eller arbete för den delen), men idag gick det faktiskt ganska bra!


En betydligt sämre pose än en viss Arnold brukade göra!

Nu ska undertecknad sörpla i sig lite pepsi max innan det blir att gräva ner skallen i böckerna framför 'Svensk Maffia' på TV4. Hoppas ni alla har en bra kväll!

Kommentarer, 1 st
Sverker säger:

Byt server

2011-02-03 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback